با حضور وزیر کشور

آخرین اقدامات حمایت از زلزله زدگان بررسی شد

    کد خبر :157108

وزیر کشور با بیان اینکه دریافت کمک های مردمی و هزینه کرد آن برای مردم مشکلی ندارد، گفت: کسانی که شخصا اقدام به ارائه شماره حساب برای دریافت کمک های مردمی کردند باید از نحوه هزینه کرد آن به مردم گزارش دهند تا مشخص شود پول های دریافت شده از مردم در چه مسیری و در چه محل هایی هزینه شده که استاندار کرمانشاه باید این موضوع را حتما پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که امروز شنبه ۴ آذرماه .با حضور تمامی اعضا در دفتر وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در جریان این حادثه مدیریت واحد از همان شب وقوع حادثه وجود داشت و شخصا مدیریت آن را برعهده داشتم و اعضای ستاد مدیریت بحران نیز تحت امر این ستاد اقدام کردند. که عملیات امداد و نجات در حادثه زلزله کرمانشاه به نحو احسن صورت گرفت به طوری که در همان ساعت های اولیه بیش از 2000 نفر از زیر آوارها بیرون آورده شدند.

وی با بیان اینکه در کم تر از ۲۴ ساعت تعداد 7000 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: در جریان این حادثه از ۵۰ بالگرد برای کمک رسانی استفاده شد که اقدام کم سابقه ای بود. همچنین هر یک از وزرا برای بررسی اقدامات حوزه کاری خود در مناطق زلزله زده حضور یافتند تا ارائه خدمات به مردم با سرعت بیشتری انجام شود که بر همین اساس ستاد مدیریت بحران باید گزارش ارزیابی دقیقی از عملکرد دستگاه ها تهیه و ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بنیاد مسکن ساخت مساکن موقت که اکنون آغاز شده حدود یک ماه به طول می انجامد که حتما اینکار باید طبق زمان بندی عملی شود همچنین ساخت مساکن دائمی هم باید تا یک ماه آینده آغاز شود، وزارت راه و شهرسازی نیز باید بر اساس برنامه زمانبدی شده ساخت مساکن موقت و دائمی را تهیه و ارائه کند.

رحمانی فضلی همچنین بر احصای ضعف های اجرایی این حادثه توسط کارگروهی تخصصی و کارشناسی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نیز هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهارداشت: اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده اما کماکان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و …. ادامه دارد.
همچنین حدود ۸۴ هزار چادر دولتی و حدود ۱۰ هزار چادر مردمی که جمعاً حدود ۹۴ هزار چادر به ارزش ۷۲ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بحث اسکان موقت در دستور کار قرار دارد که مردم از محل اسکان اضطرای به اسکان موقت منتقل شوند که در این ارتباط عملیات آواربرداری به منظور ایجاد اسکان موقت یعنی نصب کانکس ها آغاز شده است.همچنین نصب تعداد ۱۰ هزار کانکس به عنوان اسکان موقت در روستاها با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است که البته مردم ساکن روستا می توانند به جای دریافت این کانکس ها از کمک ۳ میلیون تومانی دولت برای اسکان موقت هم بهره مند بشوند.

وی ادامه داد: در شهرها نیز تاکید بر این است تا مردم با در اختیار گرفتن منازل و پرداخت اجاره بها از سوی دولت تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند هرچند دولت در این زمینه آمادگی کامل دارد در شهرها هم در حد نیاز کانکس به منظور اسکان موقت تعبیه کند.همچنین دولت در اقدامی بی نظیر در طی یکروز بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار شامل ۷۶۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان کمک های بلاعوض را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه تصویب کرد و در همان روز هم این اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود: اکنون ۵۰ درصد کمک های بلاعوض دولت یعنی اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی دولت به بنیاد مسکن پرداخت شده که از امروز به مردم پرداخت می شود و در طی روزهای آینده نیز ۵۰ درصد مابقی این کمک های بلاعوض از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

بازوند تاکید کرد: پرداخت این کمک های بلاعوض طبق دستورالعمل مشخصی انجام می شود که بر این اساس در مجموع مردم ساکن در روستاها تا سقف ۹ میلیون تومان و مردم ساکن در شهرها تا سقف ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در این جلسه نیز نجار رئیس ستاد مدیریت بحران، افشانی معاون عمرانی وزارت کشور، مقیمی استاندار تهران، رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی و ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود به وزیر کشور ارائه کردند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید