قرار نیست همه بیماری ها با لیزر پزشکی درمان شود

    کد خبر :156737

رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران، با اشاره به بعضی از سوءاستفاده ها در تبلیغ از کاربرد لیزر در پزشکی، گفت: قرار نیست همه بیماری ها و عوارض جسمی با لیزر درمان شود.

دکتر رضا فکر آزاد در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران، اظهارداشت: قریب به ۵۵ سال است که لیزر برای جامعه پزشکی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

دبیر انجمن جهانی لیزر تراپی پزشکی با اشاره به اهمیت کاربرد لیزر در پزشکی، افزود: اولین دستگاه های لیزر که در علوم پزشکی ساخته شد مربوط به سال هال ۱۹۶۲ میباشد که در چشم پزشکی و جراحی کاربرد داشت.

فکر آزاد با عنوان این مطلب که لیزر در تمامی رشته های پزشکی وارد شده و در جایی که نیاز به جراحی و درمان وجود داشته، به کمک علم پزشکی آمده و هر سال با توجه به تکنولوژی های جدیدی که به بازار می آید، کاربردها و تکنیک های جدید استفاده از لیزر در پزشکی جایگزین روش های قبلی می شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی جامعه پزشکی از کاربرد تکنولوژی و فناوری های نوین در حوزه پزشکی، حفظ سلامت مردم و درمان بیماری ها است، تصریح کرد: متاسفانه بعضا مشاهده می شود که برخی افراد از ذهنیتهای اغراق امیزی که در این عرصه در بین مردم وجود دارد سوءاستفاده می کنند.

فکر آزاد ادامه داد: قرار نیست هر جا نامی از لیزر بکار برده می شود، همه مشکلات حل شود، زیرا لیزر یک تکنولوژی پیشرفته و بسیار دقیق و ارزشمند است که در جاهای مختلف با محدودیتها و عوارض و محاسن خاص خود در فیلد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مثلا در تبلیغات می بینیم که عنوان می شود ترک اعتیاد با لیزر، یا درمان قطعی آسیب های نخاعی با لیزر، همچنین تبلیغ کاشت ایمپلنت بدون خون ریزی و درد با لیزر و…، که باید گفت که این قبیل تبلیغات بر علیه دانش پزشکی لیزری است.

به گزارش مهر، فکر آزاد تاکید کرد: انجمن پزشکی لیزر ایران، به عنوان تنها متولی دانش لیزر در علوم پزشکی، تلاش می کند با دیدگاه واقع بینانه و آموزش های آکادمیک به همکاران به دور از هر گونه تعصب و تبلیغات کاذب استفاده از این تکنولوژی را در میان جامعه علمی کشور نشر داده و در این راه سعی دارد با ترویج علمی و عقلانی در سطح رسانه ها و افزایش سطح اگاهی مردم و تعدیل ذهنیت اغراق آمیز درمان های پزشکی که همواره در همراهی پزشکی با فن آوری های نوین چون نانو، سلول های بنیادی و خصوصا فن اوری لیزر که موضوع اصلی تلاش های این انجمن است، از خطاهایی که در این حوزه ممکن است رخ دهد، جلوگیری کند.

یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران از ۶ تا ۸ دی ۹۶ در تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید