اثبات تاثیر مثبت ورزش بر تقویت حافظه

    کد خبر :156622

اگر برای ورزش کردن نیاز به یک دلیل محکم و قانع کننده دارید، بد نیست بدانید که دانشمندان تاثیر مثبت ورزش بر افزایش حافظه را به اثبات رسانده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، بررسی های محققان دانشگاه مک مستر در کانادا نشان می دهد تمرینات مستمر ورزشی نه تنها موجب افزایش حافظه در جوانان می شود، بلکه حافظه افراد مسن و کهنسال را نیز بهبود می بخشد.

برای تحقیق در مورد این موضوع ۹۵ آزمایش ورزشی مختلف در طول شش هفته بر روی سه گروه مختلف از افراد انجام شده است.

یکی از این گروه ها تمرینات ورزشی گسترده ای را به طور روزانه انجام دادند، گروه دیگر در کنار تمرینات ورزشی، تمریناتی برای بررسی توانایی های شناختی خود صورت دادند و گروه سوم هیچ یک از این کارها را انجام ندادند.

پس از انجام برخی آزمایش ها بر روی هر سه گروه در روزهای بعد مشخص شد عملکرد حافظه اعضای گروه های اول و دوم ارتقا یافته، اما این اتفاق در مورد اعضای گروه سوم رخ نداده است.

بر همین اساس افرادی که تمرینات ورزشی بیشتری را انجام داده بودند، شاهد افزایش بیشتر فعالیت مغز و ارتقای بالاتر حافظه خود بودند. علت این امر افزایش نوعی پروتئین در مغز موسوم به BDNF است که باعث رشد بهتر سلول های مغزی می شود.

در حال حاضر آزمایش های مشابهی بر روی افراد مسن در حال انجام است تا نتایج انجام تمرینات ورزشی بر روی کارآیی حافظه آنها هم به طور دقیق مشخص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید