مهمترین اتفاقات سینمایی در هفته گذشته

    کد خبر :156540

در این گزارش به برخی از مهمترین اتفاقات سینمایی در هفته گذشته اشاره می‌کنیم.

به گزارش افکارنیوز، سینمای کشورمان هم مثل سایر عرصه‌های هنری، هر هفته اتفاقات و رویدادهای متعددی را پشت سر می‌گذراند. در این گزارش به برخی از مهمترین اتفاقات سینمایی هفته اشاره می‌کنیم.

اکران خصوصی انزوا برگزار شد

اکران خصوصی فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی و تهیه‌کنندگی پیمان جعفری با حضور چهره های ورزشی و هنری در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

137 اثر برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند

با پایان یافتن مهلت ثبت نام فیلم ها در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، در مجموع 137 اثر فرم تقاضا را تحویل دبیرخانه دادند.

آثار ارائه شده به جشنواره فیلم فجر شامل 43 فیلم مستند و 94 فیلم سینمایی هستند.

پس از بررسی فرم های تقاضا، استعلام و احراز قطعیت داشتن پروانه ساخت و پروانه نمایش سینمایی، فهرست کامل این آثار اعلام خواهد شد.

«بچه ای با جوراب قرمز» به جشنواره مدیترانه‌ای کن و حیدرآباد هند می‌رود

این فیلم 10 آذر ( اول دسامبر) در جشنواره حیدرآباد هند نیز حضور خواهد داشت و در چهار رشته که اختتامیه آن 13 آذر برگزار می‌شود، کاندیدای دریافت جایزه خواهد بود.

162 فیلم در مراحل مختلف تولید

از این میان ۲۴ فیلم آماده نمایش، ۱۵ اثر در مرحله صداگذاری هستند، ۱۵ فیلم مرحله تدوین و ۱۷ اثر نیز در مرحله فیلمبرداری قرار دارند. ۹۱ پروژه نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند که ۱۱ فیلم از این میان بیش از ۱۰ درصد مراحل پیش تولید را طی کرده‌اند و باقی پروژه‌ها در مراحل ابتدایی پیش تولید هستند.

جایزه جشنواره فیلم انار به یک فیلم ایرانی رسید

فیلم «یه وا»٬ نخستین ساخته آناهید آباد و نماینده سینمای ارمنستان در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، در دوازدهمین جشنواره فیلم انار به عنوان فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی به روی پرده رفت و جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را به خود اختصاص داد.

نشان انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند رونمایی شد

طی مراسمی با حضور پیشکسوتان و دست‌اندرکاران سینمای مستند ایران، پوستر نشان انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در ساختمان شماره 2 خانه سینما رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید