یخبندان در مناطق زلزله‌زده؛ دمای هوا امشب زیر صفر می‌شود

    کد خبر :156034

امشب به جز شهرستان قصرشیرین پیش بینی می شود دمای هوا در بقیه مناطق استان کرمانشاه به زیر صفر درجه برسد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ توده هوایی سرد به جو استان، گفت: ریزش هوای سرد در منطقه باعث یخبندان شده و برای امشب پیش بینی می شود دمای هوای در 13 شهرستان استان به کمتر از صفر درجه برسد.

به گزارش انتخاب، علی محمد زورآوند روز جمعه اظهار کرد: امشب به جز شهرستان قصرشیرین پیش بینی می شود دمای هوا در بقیه مناطق استان به زیر صفر درجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: این توده هوای سرد تا صبح روز یکشنبه در جو استان باقی مانده و در این مدت دمای شبانه شهرستان های مختلف استان به کمتر از صفر درجه باقی خواهد ماند.

زورآوند با اشاره به دمای مناطق مختلف استان، از کنگاور و سنقروکلیایی با دمای 10 درجه زیر صفر به عنوان سردترین نقاط استان برای امشب یاد کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: همچنین دمای هوا در شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو نیز امشب به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود اهالی شهرستان هرسین امشب دمای منفی 6 درجه را تجربه کنند، گفت: در صحنه و روانسر نیز دما به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.

زورآوند گفت: شهرستان جوانرود نیز امشب دمای منفی چهار درجه و پاوه نیز دمای منفی سه درجه را تجربه خواهند کرد.

معاون هواشناسی کرمانشاه به مناطق زلزله زده استان نیز اشاره و اظهار کرد: دمای هوا در ثلاث باباجانی امشب به چهار درجه زیر صفر و سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به منفی یک درجه می رسد.

وی همچنین از قصرشیرین با دمای یک درجه بالای صفر به عنوان تنها شهرستانی یاد کرد که دمای آن امشب زیر صفر نخواهد رفت.

زورآوند در خصوص دمای هوای امروز شهر کرمانشاه نیز گفت: دمای امروز مرکز استان در گرمترین حالت به 10 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به 6 درجه زیر صفر خواهد رسید.

هم اکنون هزاران خانوار هفت شهرستان غربی استان کرمانشاه به علت وقوع زلزله در بیش از 80 هزار تخته چادر و یا کانکس زندگی می کنند.

براساس گزارش ها، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

استاندار کرمانشاه امروز گفته است: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان، در بحث امداد و نجات عملکرد بی‌سابقه ای داشتیم و در کمتر از 20 ساعت حدود هفت هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردیم.

همچنین روز گذشته جمعیت هلال احمر ایران ضمن تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر ارسال محموله امدادی زلزله زدگان به شهر البوکمال سوریه، اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تمرکز این نهاد صرفا به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه خواهد بود.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری یکشنبه هفته گذشته (21 آبان)، تاکنون 808 پس لرزه در نقاط مختلف استان به ثبت رسیده است.

فرهاد فروزی اظهار کرد: از این تعداد پس لرزه ها که تا ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز به ثبت رسیده است، 38 مورد، چهار ریشتر و یا بیش از آن قدرت داشته است.

وی ادامه داد: از ساعت 23 شب گذشته تا 8:30 دقیقه صبح امروز نیز شاهد وقوع 14 پس لرزه در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، تازه آباد و کوزران بوده ایم.

فروزی یادآوری کرد: بزرگترین این پس لرزه ها ساعت 23:45 دقیقه شب گذشته با قدرت سه ریشتر در قصرشیرین اتفاق افتاده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه افزود: آخرین پس لرزه ثبت شده در استان نیز مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است که ساعت 8:23 دقیقه رخ داد و 2.1 ریشتر نیز قدرت داشت.

وی در پایان گفت: با توجه به قدرت بالای زلزله اصلی، احتمالا تا پایان سال جاری همچنان شاهد وقوع پس لرزه ها باشیم، هرچند به مرور از تعداد و قدرت آن ها کاسته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید