مسکو: رفتارهای واشنگتن در سوریه شبیه «اشغالگری» است

    کد خبر :155924

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حضور طولانی‌مدت نیروهای آمریکایی در سوریه را زیر سوال برد و رفتارهای واشنگتن در این کشور را «اشغالگری» توصیف کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از «روسیاالیوم»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت، نیت واشنگتن به عدم خارج کردن نیروهایش از سوریه پس از سرکوب داعش، سوال‌هایی را درباره اهداف واقعی حضور نیروهای آمریکایی در این کشور مطرح می‌سازد.

زاخارووا، روز گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، سیزدهم ماه جاری (نوامبر) با تمام صراحت اعلام کرد که نظامیان آمریکایی سوریه را تا زمان حصول پیشرفت در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه ترک نخواهند کرد.

وی افزود، همان‌طور که می‌دانیم شروطی که آمریکا برای دستیابی به راهکار سیاسی جهت حل و فصل بحران سوریه تعیین خواهد کرد، سختگیرانه است. بارها به واشنگتن گفته‌ایم که اظهارات این‌چنینی سوال‌های بسیاری درباره اهداف واقعی نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف در سوریه به‌وجود می‌آورد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «آنها این کار را نه تنها بدون اجازه یا دعوت دمشق انجام می‌دهند بلکه اراده دولت قانونی در سوریه را نقض می‌کنند. در واقع، آنها به شکلی نزدیک به اشغالگری رفتار می‌کنند.»

ماریا زاخارووا خاطرنشان کرد، به موجب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده متعهد شد اصول وحدت و حاکمیت سوریه را بدون هیچ قید و شرطی مراعات کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید