پژوهشگران از دادن حق بیمه معاف شدند

    کد خبر :155911

معاون سابق پژوهشی وزیر علوم اظهار کرد: طبق هماهنگی هایی که بین وزارت علوم و سازمان بیمه شده است پژوهشگران دیگر موظف به پرداخت حق بیمه نخواهند بود.

وحید احمدی در خصوص بیمه پژوهشی با اشاره به مشکلات فارغ التحصیلان کارشناسی که مشغول به انجام پژوهش هستند، اظهار کرد: سازمان بیمه، بیمه سنگینی با نرخ ۱۶ درصد برای آنها در نظر می گرفت.

وی با بیان اینکه در همین راستا با هماهنگی هایی که با سازمان بیمه انجام دادیم موفق شدیم در حوزه پژوهشی معافیت پژوهشی برای دانشجویان در نظر بگیریم، خاطر نشان کرد: بدین واسطه دیگر لازم نیست دانشجویی که بیمه دانشگاه را دارد، مجددا بیمه شود.

به گفته وی، برای دانشجویی که بیمه دانشگاه است و همزمان در حال انجام پروژه پژوهشی است، بیمه دانشگاه کفایت می کند.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه تا حدود زیادی این مشکل حل شده است، بیان داشت: البته هنوز در برخی استان ها این مشکل وجود دارد و دلیل آن عدم هماهنگی بین دفاتر بیمه و دانشگاه است.

به گزارش مهر معاون سابق وزیر علوم تاکید کرد: به دانشگاهها اعلام کردیم در صورت عدم هماهنگی بین دانشگاهها و دفاتر بیمه به ما اعلام کنند تا در صدد رفع آن باشیم.

به گفته احمدی، پژوهشگران چون پروژه ای در دست بررسی دارند سازمان بیمه آنها را مکلف به دادن حق بیمه می کند که با این هماهنگی ها معافیت بیمه ای شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید