برنج وارداتی پای “حجتی” را به مجلس کشاند

    کد خبر :155900

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید در صحن علنی پاسخگوی واردات بی‌رویه برنج به کشور باشد.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات برنج در فصل برداشت ممنوع و بر خلاف قانون است، گفت:با مصوبه شورای اقتصاد پس از پایان فصل برداشت واردات برنج به کشور آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برنج تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار نیست و تقریباً 30 درصد برنج مصرفی در کشور از خارج وارد می‌شود، تصریح کرد: معمولا این برنج‌ها از کشورهای پاکستان، هند و اروگوئه وارد می‌شوند.

نماینده شیراز در مجلس با تاکید براینکه شرکت‌های وارد کننده برنج باید استاندارد‌های لازم را رعایت کنند، اظهار داشت: وزارت بهداشت و سازمان استاندارد که مسئول بررسی سلامتی برنج‌های وارداتی هستند باید در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان نگرانی‌های جدی از واردات برنج در فصل برداشت دارند، ادامه داد: در همین راستا آقای بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس سوالی از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد.

اکبری با اعلام اینکه وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون مربوطه حضور یافت و توضیحاتی درباره وادات برنج به نمایندگان ارائه کرد، افزود: نماینده لنگرود از توضیحات وزیر قانع نشد ومقرر شد در صحن علنی پارلمان این موضوع پیگیری شود.

در گفت‌وگو با تسنیم، وی نیاز بازار داخلی به برنج‌های خارجی را حدود 800 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: مصرف داخلی برنج سالیانه حدود 3 میلیون تن است و از این مقدار حدوداً 2میلیون و دویست هزار تن از سوی کشاورزان ایرانی تولید می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: باید نیازهای داخلی کشور را با دقت و استاندارهای لازم تامین کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید