گفت و گوی جانسون و بن سلمان درباره بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا

    کد خبر :155842

«بوریس جانسون» وزیر امورخارجه انگلیس پنجشنبه شب در صفحه توئیتری خود نوشت: با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مورد لزوم بازگشایی بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا یمن صحبت کردم.

وزیر امورخارجه انگلیس در این باره نوشت: در این تماس تلفنی، تاکید کردم ورود کمک های بشردوستانه به بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا به روی هواپیماهای سازمان ملل متحد ضروری است.
جانسون تصریح کرد: بدون ورود کمک های بشردوستانه به سراسر یمن، نمی توان از وقوع قحطی پیشگیری شد.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز در این باره بدون اشاره به اوضاع یمن و جزئیات بیشتر گزارش کرد: محمد بن سلمان ولیعهد با بوریس جانسون تلفنی درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت و گو کرده است.
با وجود گذشت یک روز از وعده عربستان برای بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا به روی کمک‌های بشردوستانه، مرزهای یمن همچنان بسته است.
فرماندهی ائتلاف عربی روز چهارشنبه وعده داده بود که این مراکز از ساعت 12 روز پنجشنبه بازگشایی شود.
با این حال بنا بر اظهارات «ینس لایرک» سخنگوی ‌دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، تاکنون هیچ پیشرفتی در روند امدادرسانی حاصل نشده است.
ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان از 6 نوامبر (15 آبان ماه) و پس از حمله موشکی انصارالله به فرودگاه ملک خالد ریاض، تمام مرزهای هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرده و از آن زمان مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم یمن شده است.
بنا به اعلام نهادهای بین‌المللی، اکنون نزدیک به 2.5 میلیون یمنی به آب شرب سالم دسترسی ندارند که این موضوع می‌تواند به شیوع گسترده بیماری‌ها منجر شود.
به گزارش ایرنا،این در شرایطی است که از آوریل (فروردین) امسال تاکنون نزدیک به یک میلیون یمنی به وبا مبتلا شده‌اند و بیش از دو هزار و 200 تن جان خود را به همین سبب از دست داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید