خسارت مالی تغییرات جوی به گردشگری زمستانی تهران

    کد خبر :154735

آخرین ماه پاییز درحالی فرارسیده که پیست‌های اسکی و تاسیسات گردشگری در مناطق کوهستانی تاکنون کمتر شاهد حضور گردشگر بوده‌اند و روزهای خلوتی را سپری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، گردشگری زمستانی در ایران امسال با تاخیر آغاز شده، سازمان هواشناسی به تازگی از تغییرات جوی و روزهای بارانی گزارش داده و فعالان گردشگری که از کوهستان و زمستان نان درمی‌آورند، این روزها با ضررهای مالی که تحت تاثیر تغییرات دیرهنگام جوی رخ داده، دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رجبعلی خسروآبادی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ با بررسی وضعیت تاسیسات گردشگری زمستانی در این استان، اظهار کرد: گردشگری زمستانی به طور معمول از اوایل آبان ماه در ارتفاعات تهران آغار به فعالیت می‌کرد، ‌ اما امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاهش نذورات جوی، هنوز شرایط برای اجرای تورهای تخصصی و فعالیت مراکز اقامتی در ارتفاعات توچال، شمشک و آبعلی روی نداده است.

تهران مهم‌ترین پیست‌های اسکی کشور را در خود دارد که برای بیشتر گردشگران خارجی شناخته شده است، اما نه تنها خارجی‌ها که هنوز زمان مراجعه ایرانی‌ها هم به این تاسیسات زمستانی نرسیده است. هتل‌های کوهستانی روزهای خلوتی را سپری می‌کنند و تغییرات جوی ضررهای مالی را متوجه آن‌ها کرده است.

خسروآبادی با پیگیری این وضعیت، گفت: قطعا خسارات مالی زیادی به مجموعه مراکز اقامتی و تفریحی در ارتفاعات تهران وارد شده است که امیدواریم بارش‌های الهی از ادامه این روند در استان تهران جلوگیری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همچنین قرار است با مراکز بیمه‌ مذاکراتی داشته باشد تا خسارت‌های وارده به تاسیسات گردشگری که وابسته به نذورات جوی هستند، همانند الگوهای جهانی به عنوان حوادث طبیعی پوشش داده شود.

خسروآبادی آماری از تعداد گردشگران زمستانی این استان ارائه نکرد، اما گفت: بخشی قابل توجهی از گردشگران استان تهران از اوایل آبان ماه تا پایان اردیبهشت ماه از مصرف کنندگان خدمات گردشگری زمستانه هستند که برای بررسی و ارئه راهکار در شرایط رکود موجود، جلسه‌ای با کارگزاران بیمه برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید