انتقاد اسرائیل از سیاستمداران آلمانی به خاطر رونق مبادلات تجاری با ایران

    کد خبر :149465

سفارت اسرائیل در برلین با انتشار بیانیه‌ای از سیاستمداران حزب سبز آلمان و نهادهای فدرال این کشور به خاطر گسترش همکاری‌های تجاری با ایران انتقاد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه جروزالم پست، سفارت اسرائیل در برلین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای سیاستمداران حزب سبز آلمان و نهادهای فدرال این کشور را به دلیل به خطر انداختن خاورمیانه و امنیت اروپا محکوم کرده است. سفارت اسرائیل اعلام کرده است که سیاستمداران حزب سبز آلمان و نهادهای فدرال نقش زیادی در گسترش همکاری‌های تجاری برلین با تهران در یک همایش تجاری در فرانکفورت داشته اند.

سفارت اسرائیل در برلین با ارسال ایمیلی برای این روزنامه صهیونیستی ادعا کرد: ایران بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم در جهان است، از جمله سازمان های تروریستی مثل حزب الله و حماس و یک عامل بی ثبات کننده در منطقه به شمار می رود. علاوه بر این ایران آزمایش های موشکی انجام می دهد که مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیست و بارها خواستار نابودی اسرائیل شده است. این موشک ها قابلیت رسیدن به خاک اروپا را دارد.

سفارت اسرائیل افزود: ایران باید تحت بازرسی های سختگیرانه هسته‌ای قرار داشته باشد چرا که جامعه بین المللی نمی تواند به انگیزه های ایران اعتماد داشته باشد. ایران یکی از نخستین ناقضان حقوق بشر است. تعداد اعدام ها در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی حتی نسبت به رهبران قبلی ایران بیشتر بوده است. به خاطر این مسائل، شاید نارضایتی اسرائیل نسبت به برگزاری این همایش تجاری قابل درک باشد.

پنجمین همایش بانکداری و تجاری ایران و اروپا طی روزهای 15 و 16 نوامبر در فرانکفورت برگزار شد. این همایش با هدف گسترش همکاری های تجاری با ایران و پایان دادن محدودیت های مالی علیه تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید