اساسنامه، خزانه دار و آیین نامه؛ سه ابهام کلیدی انتخابات

  • ورزشی
  • شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱
    کد خبر :144637

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی قرار است که 25 دی ماه برگزار شود که سه ابهام کلیدی در این باره وجود دارد.

به گزارش فارس، نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز در حالی برگزار شد که اعضا تاریخ مجمع انتخاباتی کمیته را اعلام کردند. بر این اساس این انتخابات 25 دی ماه برگزار خواهد شد اما نکته اصلی اینجاست که انتخابات طبق اساسنامه قدیم برگزار خواهد شد یا اساسنامه جدید.

با توجه به اینکه اساسنامه جدید تائیدیه اولیه را از IOC گرفته شده و به هیأت دولت ارسال شده، اما هنوز هیأت دولت نظری در مورد آن نداده است و بعید به نظر می‌رسد در فاصله 2 ماه مانده نظر مشخصی اعلام شود این احتمال وجود دارد که انتخابات کمیته طبق اساسنامه قدیم برگزار شود.

به گزارش فارس، نکته مهم دیگر در انتخابات کمیته ملی المپیک بحث خزانه‌داری است. با توجه به اینکه در اساسنامه جدید انتخاب خزانه‌دار حذف شده یک نماینده از کمیسیون ورزشکاران در هیأت اجرایی حق رای خواهد داشت طبق اساسنامه قدیمی این موضوع تغییر دارد. بر این اساس اگر طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک در قدیم انتخابات برگزار شود خزانه‌داری یکی از پست‌هایی خواهد بود که انتخابات آن برگزار می‌شود.

نکته مهمتر دیگر در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک، آئین‌نامه انتخاباتی اعلام شده و قرار است طبق آئین‌نامه دوره قبل این انتخابات برگزار شود اما هیأت اجرایی در نظر دارد نقاط ضعف و قوت این آئین‌نامه را مورد بررسی قرار دهد. احتمالا در یکی دو جلسه آینده به موضوع آئین‌نامه انتخابات پرداخته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید