استفاده از روش برنده جایزه نوبل برای کشف دلیل آتش‌ گرفتن باتری‌ها

    کد خبر :142421

به‌تازگی دانشمندان با استفاده از روش جدید تصویربرداری میکروسکوپی که cryo-electron نام دارد، به سراغ بررسی دلیل آتش گرفتن باتری همراه‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها رفته‌اند.

به گزارش ایتنا باد کردن و آتش گرفتن باتری آیفون 8 باعث شده است تا بار دیگر مشکلات مربوط به باتری‌ها به یک دغدغه اصلی بدل شود.
در این میان دانشمندان به دنبال این هستند که بتوانند با مطالعه رفتار باتری‌ها به دلیل آتش گرفتن آنها پی ببرند و به کمک دانش جدید خود بتوانند از این موضوع جلوگیری کنند.

برای این کار نیز روش جدیدی از تصویربرداری میکروسکوپی به نام cryo-electron مورد استفاده قرارگرفته است که می‌تواند تصاویری را در سطح اتمی برای متخصصان فراهم سازد.

این روش که مخترع آن به‌واسطه آن موفق به کسب جایزه نوبل در رشته شیمی شده است، به متخصصان اجازه می‌دهد تا در طی فرایند شارژ و خالی شدن باتری با دقت بسیار بالایی به بررسی رفتار سلول‌ها بپردازند.

نخستین دلیل کشف‌شده، نوعی از تحرک مولکولی در اثر شارژ بود که موجب می‌شود تا الکترون‌ها از لایه‌های مابین بخش‌های مختلف باتری‌ها فرار کرده و به همین دلیل نیز ایجاد مدار کوتاه کنند.
چنین امری می‌تواند به افزایش حرارت و آتش گرفتن باتری منتهی شود ولی هنوز دلیل رخ دادن آن به‌صورت دقیق مشخص نیست.

در صورتی‌که دانشمندان بتوانند دلیل این امر را کشف کنند، آنگاه می‌توان از این انتقال الکترونی جلوگیری کرده و به کمک این کار از آتش گرفتن باتری‌ها پیشگیری نمود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید