درخواست تعیین تکلیف برای خط ۵ مترو/ نگرانی از واگذاری کاخ نیاوران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص عملیات بهسازی خط ۵ مترو توضیحاتی ارائه کرد.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه ۱۷ سال است که خط۵ مترو بهسازی نشده است، گفت: در حال حاضر بهسازی خوبی در حال انجام است اما باید طی لایحه یا طرحی، موضوع تفکیک حوزه جغرافیایی این خط مترو با شهرداری کرج شفاف شود.

وی ادامه داد: این خط ۲۲۰۰ نیرو دارد و سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای پایتخت هزینه به دنبال دارد و هر لحظه به دلیل کمبود اعتبارات، تهدید به قطع برق می شود. در حالی که براساس مصوبه وزیران در سال ۸۱، یک سوم هزینه های این خط را باید شهرداری کرج بپردازد.

وی درخواست کرد: قطارهای دوطبقه این خط، به شهرداری کرج واگذار شود و ایستگاه مبادله ای از صادقیه به ایستگاه ایران خودرو یا وردآورد منتقل شود که به تماشاگران فوتبال نیز که مجبور به تغییر خط بودند کمک زیادی می کند.

دنیامالی یادآوری کرد: در آینده مشکلات این خط افزایش پیدا می کند و باید هر چه زودتر برای تفکیک آن چاره اندیشی شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر از دنیامالی درخواست کرد: کمیسیون عمران، طی درخواستی شهرداری را ملزم به ارائه لایحه ای در این رابطه کند.

در ادامه احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران با اشاره به سیل آذربایجان شرقی اظهار داشت: همه به مردم و هموطنان سیل زده یاری کنند.

وی درخواست کرد: سوالاتی که در خصوص پلاسکو مطرح کرده پاسخ داده شود.

حکیمی پور همچنین از واگذاری کاخ موزه نیاوران و سعدآباد ابراز نگرانی کرد و گفت: طبق قانون سال ۵۹، این دو کاخ به وزارت فرهنگ و ارشاد آن زمان تحویل داده شده تا تبدیل به موزه شود و این نگرانی وجوددارد که واگذاری آن به نهادهای جدید که نگاه اقتصادی دارند به این بناها آسیب وارد کنند.

در ادامه جلسه مجتبی شاکری با اشاره به گزارشی از عملکرد صندوق وام فرهیختگان و نویسندگان اظهار داشت: تاکنون ۷۱۰۰ نفر این وام را دریافت کرده و در سال ۹۵، ۹ میلیارد تومان برای دادن این وام ها اختصاص یافته است.

به گفته وی تاکنون دو هزار نفر از اصحاب رسانه، ۱۵۰۰ هنرمند و ۱۴۰۰ فعال قرآنی، ۱۱۰۰ ورزشکار و در مجموع ۹۰۰ نویسنده این وام را دریافت کرده اند.

همچنین در این جلسه حافظی درخواست کرد: شهرداری مستندات خود را در خصوص برترین نهاد پایتخت کشور به شورا ارائه کند و همچنین در خصوص مرخصی شهردار هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید