سرلشکر باقری: نگرانی از نظر تهاجم نظامی وجود ندارد/ موشک‌هایمان در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر هستند

    کد خبر :135996

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که جمهوری اسلامی قصد هیچگونه تهاجمی به هیچ کشوری را ندارد و در عین حال نگرانی از نظر تجاوزات یا تهاجمات نظامی نیست.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی اظهار کرد: بحمدالله از جهت برد در حد دو هزار کیلومتر که از سوی فرمانده معظم کل قوا مجاز بودیم، دانشمندان ما موشک‌های لازم را توانستند در این برد در داخل طراحی کنند و بسازند و از جهت کمیت نیز منابع موشکی ما در حد ضرورت دفاع از کشور تولید شده و در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر هستند.

وی ادامه داد: از جهت آمادگی واحدهای موشکی نیز آمادگی و مهارت کامل وجود دارد و موشک‌ها از نظر دقت نیز در اکثر موارد نقطه زن شده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: دلیل اینکه جمهوری اسلامی روی دقت تلاش کرده، این است که موشک‌ها در جهان برای حمل کلاهک هسته‌ای تولید می شوند و کلاهک هسته‌ای نیاز به دقت ندارد چون می‌تواند منطقه وسیعی را مورد هدف قرار دهد بنابراین روی دقت سرمایه گذاری نمی‌کند اما جمهوری اسلامی ایران چون تولید، به کارگیری و داشتن کلاهک هسته‌ای را براساس شرع مقدس اسلام حرام می‌داند و هیچگاه به دنبال آن نبوده و نخواهد بود، لذا دانشمندان ما روی دقت نیز کار کردند.

باقری تاکید کرد: بحمدالله همین موضوع توانسته قدرت بازدارندگی مناسبی را دربرابر تهدیدات آمریکای جنایتکار، صهیونیست‌های آدم ‌کش و کودک‌کش و همه دشمنان ما ایجاد کند و این بازدارندگی به روز شونده است. یعنی هرچه قدرت دفاع ضد موشکی دشمنان ما افزایش پیدا کند، نخواهد توانست از جهت انبوهی و توانایی‌های تاکتیکی و تکنیکی به قدرت موشکی ما برسد.

وی افزود: در راهبرد جمهوری اسلامی وجود دارد که همه این موارد دفاعی است و قصد هیچگونه تهاجمی به هیچ کشوری وجود ندارد و این را تاریخ 300 ساله ملت ایران و 40 سال اخیر انقلاب اسلامی نشان می دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در عین حال در دفاع از کشور و منافع ملی اگر خدایی نکرده متجاوزی، خطای راهبردی بکند و قصد دست اندازی به کشور و منافعش را داشته باشد در به کار گیری این قدرت موشکی هیچ تردیدی در جمهوری اسلامی وجود ندارد و همه آنچه تحت عنوان قوانین یا مقرراتی در کنگره یا سایر مجامع تصمیم‌گیری در آمریکا تصویب می شودکه تحریم‌هایی علیه ما وضع کنند، بر قدرت موشکی و اراده ملت ایران تاثیری نخواهد داشت.

باقری همچنین گفت: بحمدالله موشک‌های ما کاملا بومی و داخلی است و هیچ احتیاجی به خارح از کشور وجود ندارد که بخواهد تحریمها در این موضوع تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به وضعیت منطقه شمال غرب کشور، ادامه داد: الحمدالله امروز نسبت به سال‌های گذشته در بهترین وضعیت به سر می بریم و حوادث امنیتی و ناامنی‌های مناطق مرزی در استان آذربایجان غربی به حداقل کاهش پیدا کرده و تقریبا به صفر رسیده و امنیت این استان از نظر شاخص‌های مختلف همانند استان‌های داخلی کشور شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شرایط فعلی این نوید را می‌دهد که بخش‌های دولتی ما از نظر استقرار و توسعه پیشرفت و بخش‌های خصوصی برای سرمایه گذاری هیچ مشکلی ندارد و از نظر ورود عناصر ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی در مرز و همچنین شرارت‌های مناطق مرزی در بهترین وضعیت هستیم و در این دو روز که در این منطقه بودیم از بخشهای مختلف بازدید کردیم.

باقری یادآور شد: در جهت ارتقای توان نیروی انتظامی، در بخش استان و مرزبانی نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد که ان‌شاءالله با سرمایه گذاری بیشتر و هم‌افزایی نیروی انتظامی با سپاه پاسداران، ارتش و سایر بخش‌های نیروهای مسلح تقویت مهمی صورت بگیرد و ان‌شاءالله شاهد امنیت بهتری باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: از نظر توان دفاعی نیز در کشور با وجود تهدیدات دشمنان در بهترین وضعیت به سر می بریم و با قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و یمن وجود تولیدات و واحدهای مناسب صنایع دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم و نگرانی از نظر تجاوزات یا تهاجمات نظامی وجود ندارد و یا در حداقل ممکن است که این هم در بخش دفاعی موجب شده که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند با آرامشی نسبت به امنیت کشور وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید