واکنش سخنگوی وزارت خارجه مصر به سخنان بهرام قاسمی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۹
    کد خبر :135915

سخنگوی وزارت خارجه مصر به سخنان اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از هافینگتون پست، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به سخنان دیروز (دوشنبه) بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که خواهان دوری مصر از دیدگاه‌هایی که باعث قطع روابط ایران و مصر می‌شود، گفت: این سخنان بخصوص در رابطه با موضع تارخی مصر در مورد خاورمیانه و عوامل ثبات آن سوالاتی را مطرح می‌کند.

وی افزود: سیاست خارجه ما براساس پنج اصل است که عبارتند از: ضرورت احترام به اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، حسن همجواری، حفاظت از حکومت ملی، دوری از اختلافات فرقه‌ای و مبارزه با هرگونه تروریسم و افراط‌گرایی.

ابوزید در ادامه بدون اشاره به هرگونه ایجاد روابط احتمالی میان تهران و قاهره گفت: هدف اصلی تمام این اصول و مبادی حمایت از ثبات خاورمیانه و جهان عرب و همزیستی مسالمت آمیز میان ملت‌های منطقه براساس احترام متقابل و تحقق منافع مشترک است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: ثبات خاورمیانه همیشه یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجه مصر بوده و حفاظت از امنیت قومی و عربی یکی از عوامل ثبات منطقه است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر گفته بود : اقای سیسی راست می‌گوید. ما 40 سال است که رابطه نداریم، مصر کشور مهمی با جایگاه ویژه‌ای در جهان عرب و اسلام است و باید نقش ویژه ای را داشته باشد که به دلیل اشتباهات قبلی ندارد.

وی با اشاره به این‌که مصر می‌تواند و باید در ثبات و امنیت منطقه نقش بیشتری را ایفا کند، گفت: پیوندهای زیادی میان مردم مصر و ایران وجود دارد و ما علاقه مندیم در جایگاه بهتری در جهان قرار بگیرد و با مشکلاتی کمتر در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی روبرو شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید