نوبخت: دولت بدهی استقلال و پرسپولیس را تقبل می کند

    کد خبر :135872

سخنگوی دولت گفت: دولت بدهی باشگاه های استقبال و پرسپولیس را تقبل می کند و نخواهیم گذاشت این دو باشگاه کشوری دچار مشکل شوند.

محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست هفتگی خبری خود که این هفته در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد درباره بدهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهارکرد: دولت بدهی این دو باشگاه را تقبل می کند و نخواهیم گذاشت این دو باشگاه کشوری دچار مشکل شود.
وی همچنین در پاسخ به این که آخرین تصمیم گیری در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها به کجا رسیده است، اظهار امیدواری کرد: شرایط این کار به صورت سنجیده و با کمترین تنش فراهم شود و تلاش داریم نظرات متفاوت با دولت را جلب کنیم.
سخنگوی دولت درباره افزایش بودجه دفاعی کشور در سال آینده نیز گفت: هنوز پیش نویس بودجه سال 97 تهیه نشده و اگر تهیه شد که در حال تهیه پیش نویس آن هستیم، اول در دولت مطرح و سپس در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه می شود و پس از دریافت نظرات نمایندگان به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.
نوبخت خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه تصمیم دارد در سال آینده بر اساس واقعیات ، بودجه ریزی انجام را دهد و این بودجه ریزی بر اساس عملکرد خواهد بود یعنی دستگاه هایی که عملکرد بیشتری داشته باشند، بودجه بیشتر خواهند گرفت.

**ضرورتی ندارد در مورد بودجه های سایه متمرکز شویم
رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره اجرای قانون کاتسا و عملکرد 6 ماهه دوم دولت برای مقابله با تحریم ها گفت: ما همیشه غیر از بودجه مصوب، هزینه ای را در اختیار داریم و وظیفه داریم بر اساس شرایط خاص و گمانه زنی ها برنامه مدونی را داشته باشیم.
نوبخت افزود: البته امروز ضرورتی ندارد در مورد بودجه های سایه متمرکز شویم و آن را آفتابی کنیم ولی نباید نگران بود زیرا کشور ما فراز و وفرودهای مختلفی در زمینه تحریم را پشت سر گذاشته و حتی زمانی آمریکایی ها به ظن خودشان تحریم های هوشمند فلج کننده را اجرا کردند. البته مزاحمت هایی هم توانستند برای ما ایجاد کنند ولی اقتصاد ما رشد کرد و تورم کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: این گونه نیست که تصمیماتی بگیرند و بتوانند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کنند. این حرف ها از نظر ما توخالی است، ما کشوری با تجربه هستیم و قطعا از تجارب گذشته خود استفاده می کنیم و مطمئن باشید قطعا کنشی خواهیم داشت که منافع ملی ما را تامین کند.
نوبخت همچنین درباره میزان نقدی اختصاص یافته بودجه راهپیمایی اربعین نیز گفت اربعین یک حرکت خودجوش و مردمی است و مانند دیگر سفرها، سفری رفاهی نیست و ما وظیفه داریم که هر جایی جمعی ایجاد می شود مقدمات رفاهی برای آن جمع را فراهم کنیم.
وی یادآور شد: مردم که نمی خواهند به سیزده بدر بروند و این سفر معنوی است و حرکت بزرگ شیعیان است و ما باید در این زمینه از نظر سقف بندی، امکانات رفاهی، گذر و راه ها مقدمات لازم را فراهم کنیم و در این زمینه دولت و وزارت کشور هر پیشنهادی که ستاد مرکزی اربعین درباره تامین بودجه ارائه دهد را فراهم خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید