وزیر امور خارجه در جلسه عصر امروزکمیسیون امنیت ملی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۲۴
    کد خبر :135866

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در جلسه عصر امروز سه شنبه این کمیسیون به سوالات هشت نماینده مجلس پاسخ می دهد.

علیرضا رحیمی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این جلسه قرار است که چهار سئوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مورد اقدامات وزارت امورخارجه در ردیابی اموال آقای بابک زنجانی در خارج از کشور و همکاری با قوه قضاییه، علت انجام دیپلماسی پنهان با امریکا در اوائل دهه 70، علت سفر رسمی دکتر ظریف به فرانسه همزمان با اجلاس ضد ایرانی در فرانسه و علت حضور افراد دوتابعیتی در تیم کارشناسی مذاکرات هسته ای از دکتر ظریف پرسیده شود.
وی افزود: همچنین سئوال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی ازجمله پروانه سلحشوری و فاطمه ذوالقدر و مهدی شیخ و احمد سالک در خصوص رونمایی از تندیس حکیم نظامی بنام فیلسوف جمهوری آذربایجان و ربایش فرهنگی توسط دولت آذربایجان از وزیر خارجه نیز در دستور کار جلسه عصر امروز این کمیسیون قرار دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجید ناصری نژاد نماینده شادگان درخصوص عملکرد وزارت امور خارجه در مورد انتفاضه مردم بحرین و حبیب الله دهمرده نماینده زابل در خصوص حقابه ایران از رودخانه هیرمند از وزیر امور خارجه سوال می کنند.
رحیمی ادامه داد: دکتر ظریف و در مواردی سخنگوی وزارت امور خارجه در گذشته، نسبت به موضوعات سفر رسمی به فرانسه، افراد دوتابعیتی در تیم کارشناسی مذاکرات، دیپلماسی به اصطلاح پنهان با امریکا و اموال بابک زنجانی در خارج از کشور و همچنین حقابه ایران ازهیرمند در کمیسیون، مجلس و رسانه ها روشنگری و اطلاع رسانی کرده و در بعضی موارد چندباره توضیحات مبسوط داده اند.
وی گفت: بنا بر ماده 209 قانون آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که نماینده سئوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشود کمیسیون سئوال را برای طرح در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه ارجاع می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید