توانمندی موشکی،«ناموس»ملت ایران

    کد خبر :135741

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنچه آمریکایی‌ها روی آن یعنی توانمندی دفاعی و موشکی ایران دست گذاشته اند، مثل ناموس ملت ایران است.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه همایش «جهان بدون ترور» با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی‌ها با توجه به اینکه نسبت به برنامه ها و توطئه های دیگرشان علیه ملت ایران ناامید و متوجه شدند که فشارهای قبلی ملت مان را مقاوم و محکم کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز راه گذشته خود را همچنان طی می کند، بر آن شدند با استفاده از تجربه تحریم‌های گذشته و موفقیت نسبی که به زعم خودشان در برجام به دست آوردند، تحریم های اقتصادی را این بار به بهانه دفاعی و موشکی و حقوق بشر علیه ایران اعمال کنند.

وی افزود: مردم به صورت قطع و یقین آمریکایی‌ها را شناختند؛ اگر یک نیمه اعتمادی به آمریکایی ها داشتند، در طول ۴ سال گذشته به خصوص پس از بدعهدی ها و فریبکاری هایی که در موضوع برجام از خود نشان دادند، برای مردم ما و همه مردم دنیا ثابت شد که دیگر قابل اعتماد نیستند و آن ها هیچ گونه قول و عهدی را نمی توانند عمل کنند.

سردار جعفری ادامه داد: بنابراین فشارهایی هم که می آورند برای این است که ما را پای میز مذاکره و سازش بکشانند اما بدون تردید ملت ما راه گذشته را ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: آنچه آمریکایی‌ها روی آن یعنی توانمندی دفاعی و موشکی ایران دست گذاشته اند، مثل ناموس ملت ایران است؛ ملت ما، ملت غیرت مندی است که اگر خون شان به جوش بیاید، بد جوری از دشمنان شان انتقام می گیرند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بُرد موشک های ما با سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، محدود است به نحوی که این برد ۲ هزار کیلومتر بیشتر نیست؛ هر چند توان افزایش برد موشک ها وجود دارد اما همین برد برای ما کفایت می کند چون به اندازه کافی آمریکایی‌ها نیرو، توان و منافع شان در اطراف شعاع این دو هزار کیلومتر وجود دارد که بتوانیم پاسخ آن ها را بدهیم.

وی ادامه داد : ما هیچ گونه جنگی را بین ایران و آمریکا پیش بینی نمی کنیم چون آمریکایی ها از عواقب این جنگ به شدت هراس دارند و می‌دانند اگر بخواهند شروع کننده جنگ باشند و یا جنگی بین ایران و آمریکا روی دهد، بازنده اصلی حتماً خودشان هستند و پیروزی شان تضمین شده نیست؛ بنابراین به چنین جنگی دست نمی زنند؛ پس به دنبال فشار اقتصادی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید