روزنامه‌نگار اروپایی: ایران ابرقدرت فرهنگی است

    کد خبر :135678

بن اندونی (Ben Andoni) روزنامه‌نگار و سردبیر ارشد خبرگزاری «یاوا»(JAVA) آلبانی گفت: ایران ابرقدرت فرهنگی است.

سردبیر ارشد خبرگزاری یاوا گفت: این سومین دیدار من از ایران است و پیشتر برای پوشش خبری از انتخاباتی پارلمانی نیز درایران حضور داشتم. در این مدت نگاهم به نسل جوان ایران بوده و صادقانه بگویم در این سه سال شاهد نوعی آزادی های بیشتری هستم.

اندونی افزود: اخباری که بیشتر درباره ایران در رسانه های اروپایی می بینیم و می شنویم حملات تبلیغاتی است، بطور مثال می توانید در بی بی سی و سی ان ان ببینید که بیشتر این خبرها مربوط به تسلیحات هسته ای است.

این روزنامه نگار آلبانیایی گفت: در اروپا فرصتی وجود ندارد تا از تلاش های سیاسی، اقتصادی ایران آگاه شوید و شما را نشان دهند، امیدوارم که ایران هرچه بیشتر نسبت به جهان خارج بازتر شده و شاهد این آزادی هستم.

اندونی گفت: ایران ابرقدرت فرهنگی است، ایران گنجینه ای است از سنت ها، فرهنگ و موسیقی، بسیار به فرهنگ شما علاقه مندیم و می خواهیم که فرهنگ شما در جهان گسترش یابد، نه اینکه فقط خبرهایی درباره تسلیحات هسته ای از ایران شنیده شود.

سردبیر ارشد خبرگزاری یاوا درادامه گفت: رابطه عمیق و با قدمتی بین ایران و آلبانی وجود دارد و جهت اطلاع باید بدانید که 300 واژه فارسی در زبان آلبانی وجود دارد یکی از شعرای به نام آلبانی در سده های قبل به زبان فارسی شعر سروده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید