احزاب و گروه های سیاسی الجزایری:رژیم صهیونیستی غده سرطانی است

    کد خبر :135611

شماری از شخصیت ها، گروه ها و احزاب سیاسی الجزایر در آستانه یکصدمین سالروز صدور بیانیه بالفور، رژیم صهیونیستی را غده ای سرطانی دانستند و از انگلیس و دیگر کشورهای جهان خواستند حق فلسطینی ها را برای برپایی دولت مستقل در سرزمینشان به رسمیت بشناسند.

شماری از احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی الجزایری از جمله حزب ‘التجمع الوطنی الدیمقراطی ‘ ، حزب ‘الجزائر الجدیده’ ، جنبش ‘ الاصلاح الوطنی ‘ و جمعیت’ مشعل الشهید’ پس از دیدار با سفیر فلسطین در الجزیره با صدور بیانیه ای مشترک که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کردند که مردم فلسطین باید همانند دیگر مردمان جهان زندگی شرافتمندانه ای زیرا سایه حکومت و دولت خود در سرزمینشان داشته باشند.
گروه ها و شخصیت های الجزایری بیانیه بالفور را بیانیه ای شوم و ننگبار و جنایتی بزرگ در حق امت اسلامی و مقدسات آن دانسته و تاکید کردند که انگلیس حقی در این سرزمین نداشته و آن را به کسانی بخشیده است که آن ها نیز حقی در آن نداشتند.
گروه ها و احزاب سیاسی همچنین تصمیم انگلیس را در برپایی جشنی به مناسبت یکصدمین سالروز صدور بیانیه بالفور محکوم و اعلام کردند: انگلیس در خصوص فاجعه ها و درد و رنجی که برای مردم فلسطین به بار آورده است، خود را به فراموشی می زند.
الجزایری ها با بیان اینکه این جنایت با گذر زمان فراموش نمی شود و مسلمانان باید از انگلیس در محافل بین المللی شکایت کنند، خواستار عذرخواهی لندن از امت اسلامی و جبران خسارت های وارد شده و بازگرداندن حقوق به صاحبان آن شدند. احزاب و گروه های الجزایری با تاکید بر حق آزادی و استقلال فلسطینی ها و تشکیل دولت به پایتختی قدس شریف ، تصریح کردند که همه امپراتوری های جهان از بین می روند و تنها مردم باقی می مانند.
الجزایری ها همچنین از توافق آشتی حماس و فتح استقبال و تاکید کردند که شرط اساسی تحقق پیروزی در فلسطین، اتحاد فلسطینی ها است.
بیانیه بالفور، نامه‌ای تاریخی بود که، آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس آن را در تاریخ 2 نوامبر 1917 میلادی، خطاب به والتر روچیلد، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشت و در آن از «موضع مثبت» دولت این کشور برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد.
بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
در آن زمان یهودیان تنها پنج درصد جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید