بنيامين دو‌ ماهه قربانی جنايت پدر شد

  • حوادث
  • سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
    کد خبر :135515

مردي در يك اقدام جنون‌آميز، نوزاد دو ماهه‌اش را به دليل گريه صبحگاهي به ديوار كوبيد و او را كشت. به گزارش سايت مشهد فوري، اين مرد صبح روز يكشنبه در حالي به ارتكاب جنايت اعتراف كرد كه با سوالات تخصصي و فني قاضي ويژه قتل عمد، در چاه عميق تناقض‌گويي افتاد.

قاضي ويژه قتل عمد براي انجام بررسي‌هاي ميداني و تحقيق درباره پرونده‌اي جنايي به يكي از شهرك‌هاي حاشيه مشهد عزيمت كرده بود تا در محل ارتكاب جرم به اسناد و مدارك محكمه‌پسند دست يابد.

در حالي كه مقام قضايي از صبح مشغول تحقيق درباره پرونده جنايي بود، ماموران انتظامي از ماجراي مرگ مشكوك نوزاد دو ماهه‌اي در مركز درماني خبر دادند.

قاضي كاظم ميرزايي به همراه عوامل بررسي صحنه جرم و كارآگاهان اداره جنايي، عازم بيمارستان شهيد هاشمي‌نژاد شدند تا اين موضوع را از نزديك بررسي كنند.

پزشكان بيمارستان در حالي از مرگ پسر دو ماهه خبر دادند كه آثار كودك‌آزاري روي گردن و سر او مشهود بود.

قاضي با ديدن خراشيدگي كنار گردن و كوفتگي كه روي سر بنيامين وجود داشت، پي به ارتكاب جنايت برد و با استفاده از شيوه‌هاي فني و قضايي به تحقيق در اين باره پرداخت.
ابتدا مقام قضايي از پدر و مادر نوزاد كه او را به بيمارستان رسانده بودند، سوالاتي كرد. آنها كه گويي سخنان‌شان را با يكديگر چند بار مرور كرده بودند، به قاضي ميرزايي گفتند: «صبح زود در حال خوردن صبحانه بوديم كه ناگهان احساس كرديم چيزي در گلوي نوزاد گير كرده است. بعد هم حال او وخيم شد كه بلافاصله به بيمارستان رسانديم.»

قاضي شعبه ٢١١ دادسراي عمومي و انقلاب از مادر كودك سوال كرد: «پس اين خراشيدگي‌ها را چه كسي روي سر و صورت فرزندتان ايجاد كرده است؟» مادر كه با شنيدن اين سوال دست و پايش را گم كرده بود، پس از مكث كوتاهي گفت: «نمي دانم! حتما در بيمارستان ايجاد شده است. پسرم زنده بود كه او را به مركز درماني آورديم اما حالا مي‌گويند فرزند شما فوت كرده است.»مادربزرگ نوزاد نيز در اين باره به مقام قضايي گفت: «قبلا دامادم نوزاد را اذيت مي‌كرد و گاهي او را كتك مي‌زد!»

قاضي ميرزايي دستور بازداشت زوج مذكور را صادر كرد و از پزشكان قانوني خواست علت مرگ نوزاد را اعلام كنند. هنوز نظريه پزشكي قانوني به دادسرا گزارش نشده بود كه قاضي از مادر ٢٢ ساله درباره نوزاد سوال كرد.

قاضي گفت: «طبق اظهارات همسايگان كه در پرونده وجود دارد، شما همسر دوم «متهم» هستي و او گاهي فرزند شما را كتك مي‌زد. به طوري كه صداي گريه‌هاي وحشتناك نوزاد را همسايگان شما هم شنيده‌اند.» زن جوان با مشاهده مدارك اعتراف كرد و گفت: «همسرم معتاد بود كه از او طلاق گرفتم و با اين مرد ٣٤ ساله افغان ازدواج كردم ولي او گاهي «بنيامين» را كتك مي‌زد. امروز هم حدود ساعت پنج بامداد از خواب بيدار شدم و چاي نبات براي پسرم درست كردم چرا كه قصد استحمام داشتم و امكان داشت در اين مدت پسرم از خواب بيدار شود.

به همين دليل به همسرم گفتم كه وقتي «بنيامين» بيدار شد و گريه كرد، چاي نبات به او بدهد تا ساكت شود! ولي چند دقيقه بعد از داخل حمام ناگهان صدايي را شنيدم كه انگار شيئي محكم به زمين افتاد. البته حدود سه بار اين صدا را شنيدم! وقتي هراسان بيرون آمدم، ديدم پسرم بي‌هوش است و دستانش به يك طرف مي‌افتاد. بلافاصله او را به درمانگاه رسانديم ولي ديگر نفس نمي‌كشيد. البته قبلا هم همسرم او را با دست كتك مي‌زد يا گلويش را مي‌گرفت اما امروز خيلي محكم او را زده بود به طوري كه صدايش را از داخل حمام شنيدم! و بعد فهميدم كه او پسرم را سه بار به ديوار كوبيده است!»او به سوال ديگر قاضي ميرزايي كه پرسيد چرا ماجراي كتك زدن فرزندت را به اورژانس اجتماعي بهزيستي يا مراكز ديگر اطلاع ندادي؟ گفت: «همسرم مرا تهديد مي‌كرد و مي‌گفت كه واي به حالت اگر كسي از اين موضوع چيزي بفهمد. من هم مي‌ترسيدم!»

در پي اعترافات اين زن جوان، پدر كودك هم مقابل ميز قضاوت قرار گرفت و بعد از آنكه فهميد ديگر همه‌چيز مشخص شده است، گفت: «من در واقع با همسر ديگرم زندگي مي‌كنم و از او صاحب فرزند ١٠ ساله‌اي هستم! اما از گريه‌هاي بنيامين خسته شده بودم! امروز صبح هم وقتي از خواب بيدار شد و مادرش را نديد شروع به گريه كرد. من كه ديگر عصباني شده بودم او را بلند كردم و چند بار به زمين كوبيدم به طوري كه بخشي از بدنش روي فرش قرار گرفت و سرش به زمين اصابت كرد.»

با اعترافات صريح مرد در جلسه بازپرسي، قاضي كاظم ميرزايي با صدور قرار بازداشت موقت او را در اختيار كارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي قرار داد تا تحقيقات درباره اين پرونده جنايي و همچنين چگونگي قتل نوزاد دو‌ماهه ادامه يابد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید