«گاباره»؛ فیلمی متفاوت در راه جشنواره فجر

    کد خبر :135116

عباس رافعی از تهیه فیلم «گاباره» به کارگردانی مصطفی الماسی و آماده سازی آن برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر خبر داد.

وی درباره این فیلم توضیح داد: به تازگی فیلم «گاباره» را به نویسندگی جواد مقیمی و کارگردانی مصطفی الماسی تهیه کرده ام که مشاور کارگردان این فیلم نیز خودم هستم.

وی با اشاره به اینکه ابتدا قصد داشته خودش این فیلم را بسازد، گفت: در وهله اول می خواستم این فیلمنامه را خودم بسازم، اما درنهایت احساس کردم اگر این فیلم را یک جوان کارگردانی کند، نتیجه بهتری می دهد.

این کارگردان سینما در توضیح بیشتر داستان و روایت فیلم بیان کرد: در این فیلم نگاهی به داستان «عزاداران بیل» نوشته غلامحسین ساعدی که فیلم «گاو» نیز از روی آن ساخته شده است، داشته ایم. روایت این فیلم در یک روستایی می گذرد که امکانات دنیای مجازی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و … در آن رسوخ کرده است. در این روستا مش حسن می میرد و گاوش فرار می کند و وارد جامعه می شود و در ادامه داستان هایی به وجود می آید. از یک زاویه دیگر این فیلمنامه از نمایشنامه «گرگدن» نوشته اوژن یونسکو نیز وام گرفته است.

رافعی ادامه داد: در این فیلم سعی کردیم نقدی به فضای جامعه مجازی داشته باشیم زیرا امروز خیلی ها تمام اطلاعاتشان را از دنیای مجازی می گیرند و روابطشان را هم بر آن اساس می چینند. در چنین جامعه ای آدم های حقیقی کمتر دیده می شوند یا مانند آدم های داستان ما نقاب می زنند.

وی با بیان اینکه این فیلم هم اکنون در مرحله صداگذاری است، از رسول یونان، لیلا موسوی، خاطره مهربان و جمعی از بازیگران تئاتر به عنوان بازیگران این فیلم نام برد و اظهار کرد: این فیلم را می توان یک کمدی سیاه دانست و فکر می کنم در فضای سینمای امروز که بسیار آپارتمانی شده است یا همه اتفاقات در تهران می گذرد، فیلمی متفاوت باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید