شکایت مردم از دریافت آبونمان در قبوض گاز

    کد خبر :135028

برخی از مخاطبان می‌گویند اداره گاز روی قبوض صادره خود در آبان‌ماه، مبلغی به نام آبونمان صادر کرده است. دیوان عدالت اداری رای داده بود دریافت این وجه از مردم غیرقانونی است.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم می گویند با وجود رای دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن دریافت آبونمان روی قبوض گاز، باز هم برخی ادارات گاز، قبوضی صادر می کنند که در آنها، دریافت حق آبونمان ذکر شده است.

مخاطبی به نام محسن موسوی در این مورد کامنت گذاشته: چند مدت پیش اعلام شد که دیگر برای قبض گاز ابونمان محاسبه نمیگردد ولی در کمال تعجب امروز 8|8|96 قبض گاز اورده شد ومبلغ 44000 هزار تومان آبونمان درج شده بود در صورتیکه گاز مصرفی 440 تومان بوده اخه چرا اداره گاز توجهی به قوانین صادره نمیکند چه خبره در دولت که هر اداره ای کار خودش را میکند لطفا پیگیری نمایید.

در 22 مهرماه گذشته، حکم دیوان عدالت اداری درباره غیرقانونی دریافت آبونمان روی قبوض گاز در روزنامه رسمی کشور انتشار عمومی پیدا کرد و طبق قانون، پس از آن، دریافت هر گونه وجهی با عنوان آبونمان روی قبوض گاز، غیرقانونی است.

در این راستا هیات تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرده مبنی بر اینکه بر مبنای بند ب و تبصره یک ماده 1 قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت گذاری گاز طبیعی با رعایت شرایط مندرج در مقررات مزبور بر عهده دولت بوده و مجوزی برای اخذ آبونمان گاز طبیعی پیش بینی نشده است. لذا پس از اعلام نظر این هیات، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه شرکت گاز که مورد شکایت مردم قرار گرفته بود را بر اساس ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 60 قانون الحاق موادی به قانون یاد شده که عنوان می کند دریافت هرگونه وجهی را توسط دستگاه‌های اجرایی منوط به رعایت مقررات قانونی کرده است، خلاف قانون تشخیص دادو این قطعنامه ابطال شد.

با ابلاغ و انتشار این حکم در 22 مهرماه سال جاری، عملا دریافت آبونمان در قبوض گاز، غیرقانونی است و هر مقامی که دستور دیوان عدالت اداری را اجرا نکند تخلف از قانون مرتکب شده و حسب مورد به مجازاتهایی مانند انفصال از خدمات دولتی محکوم می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید