ثبت نام زودهنگام برای حج 97

    کد خبر :134910

رییس سازمان حج و زیارت گفت: حج سال ۹۷ برگزار می‌شود، اما عمره فعلا در اولویت ما قرار ندارد و شرایط آن نیز فراهم نیست.

«حمید محمدی» با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره شرایط عمره، اظهار کرد: اولویت فعلی سازمان حج، کمیته اعزام زائرین به اربعین، عتبات و حج است. در حال حاضر ۲۵ کارگروه برای حج سال ۹۷ تشکیل شده که در حال برنامه‌ریزی است.

او با بیان اینکه عمره نیازمند یک سازمان ویژه است، خاطرنشان کرد: به هر حال روابط دوجانبه با عربستان نداریم و روابط سیاسی قطع است. طبیعتا عمره نیازمند بسترهای ویژه‌ای در عربستان است که فعلا این شرایط فراهم نیست. در صورتی که شرایط فراهم شد، تازه می‌توانیم بررسی کنیم که آیا بحث عمره شدنی است یا خیر. از طرفی عمره فعلا در اولویت‌های سازمان حج و زیارت قرار ندارد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره حج سال ۹۷ گفت: ان‌شاءالله حج سال ۹۷ را برگزار خواهیم کرد و کسانی که نوبت دارند از الان خودشان را آماده کنند. امسال برنامه داریم که بسیار زودتر از سال‌های گذشته نسبت به ثبت نام، تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری کلاس‌های توجیهی برای حجاج اقدام کنیم.

محمدی همچنین درباره شایعاتی که درباره احتمال رفتن او از سازمان حج و زیارت عنوان می شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید