نشنال اینترست: زیردریایی‌های ایران در خلیج فارس دشمنان خطرناکی هستند

    کد خبر :134881

نشریه آمریکایی نوشت: ساخت زیردریایی «فاتح» به طور ملموس دستاوردی واقعی است و به طور موثری قابلیت‌ برد متوسط ناوگان زیردریایی ایران را افزایش می‌دهد.
نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» چندی قبل در تحلیلی با اشاره به توان دریایی ایران در مقابله با نیروهای دشمن در منطقه نوشت: ارتش ایران مدت‌هاست که برای نبرد دریایی دفاعی در خلیج فارس برنامه‌ریزی کرده‌ است. نبردی که این کشور بتواند از اهرم‌هایی چون ناوگان قایق‌های تهاجمی تندرو مجهز به موشک‌های ضد کشتی برای انجام حملات گروهی «بزن و دور شو» و با هدف نهایی مسدود کردن تنگه هرمز استفاده کند.

این نشریه با اشاره به ساخت انواع زیردریایی‌ها چون «قدیر» و «فاتح» برای پشتیبانی از راهبرد جنگ غیر متعارف نوشت: باوجود اغراق‌های ایران درباره پروژه‌های دفاعی، زیردریایی« فاتح» به طور ملموس دستاوردی واقعی است و به‌نظر می‌تواند به طور موثری قابلیت‌ برد متوسط ناوگان زیردریایی ایران را افزایش دهد. در حالی‌که ارزیابی از وضعیت زیردریایی کلاس «بعثت» مشکل است، اما در صورت استقرار می‌تواند نشانه پیشبرد قابلیت‌های دیگر ایران باشد.

نشنال اینترست ادامه داد: گزارش رکن اطلاعات نیروی دریایی آمریکا منتشر شده در مارس 2017 زیردریایی کلاس بعثت را جنگ افزاری جدی تلقی می‌کند و مدعی شده که با حضور این زیردریایی در ناوگان ایران در 5 سال آینده این نیرو به قابلیت شلیک موشک‌های کروز از زیر دریا دست خواهد یافت. وجود چنین جنگ افزارهایی از لحاظ نظری به طور قابل توجهی برد حملات ناوگان زیر دریایی‌های ایران را افزایش می‌دهد.

این نشریه در خاتمه نوشت: با وجود طراحی نه چندان پیشرفته زیردریایی‌های ساخت ایران، آن‌ها در آب‌های محدود و کم‌عمق خلیج فارس می‌توانند دشمنان خطرناکی باشند. از همه مهمتر، تلاش‌های مستمر در ساخت زیردریایی‌های بزرگتر و قدرتمندتر و نصب جنگ افزار در زیردریایی‌ها نشان می‌دهد که ایران در حال سرمایه‌گذاری بلند مدت جهت خودکفایی نظامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید