شیخ‌الاسلام: سخنان اخیر روحانی بسیار قاطع و صحیح بود / قاطعیت رئیس‌جمهور به اروپا هم کمک کند

    کد خبر :134745

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مواضع اخیر روحانی و پاسخ قاطع دیپلماتیک وی به آمریکا برای مذاکره مجدد گفت: سخنان اخیر آقای روحانی مواضع بسیار قاطع و صحیحی بود که در پاسخ به بد رفتاری و بدعهدی‌های آمریکا ابراز شد.
حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مواضع اخیر روحانی و پاسخ قاطع دیپلماتیک وی به آمریکا برای مذاکره مجدد اظهارداشت: سخنان اخیر آقای روحانی مواضع بسیار قاطع و صحیحی بود که در پاسخ به بد رفتاری و بدعهدی‌های آمریکا ابراز شد. شیخ‌الاسلام ادامه داد: آقای روحانی بسیار خوب و طوری که شایسته نظام اسلامی باشد پاسخ مقامات آمریکا را داد و این باعث می‌شود سایر کشورها از جمله اروپا جایگاه ایران را درک کنند.

به گزارش نامه نیوز، این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه این مواضع برای کسانی که می‌خواهند در برجام با ایران همکاری داشته باشند بسیار مهم بود، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها به دنبال دنیایی چند قطبی هستند و نمی‌خواهند دنباله‌روی آمریکا باشند بنابراین این رفتار تنظیم کننده روابط در آینده است چرا که آمریکا به دنبال یک دنیای تک قطبی است.

وی بر همین اساس افزود: قاطعیت رئیس‌جمهور در مواضع اخیر می‌تواند به اروپایی‌ها نیز کمک کند اما اگر آنها نتوانند تضمین‌های خود را اجرایی کنند یعنی جایگاهی در این معادله ندارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید