دولت اسپانیا از امروز اداره منطقه کاتالونیا را به دست گرفت

    کد خبر :134714

دولت اسپانیا امروز(دوشنبه) با اولین آزمون جدی خود در اداره منطقه کاتالونیا مواجه شد و مقامات تعیین شده از سوی مادرید از امروز زمام امور در این منطقه خودمختار را به دست گرفتند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت اسپانیا به اعضای دولت برکنار شده کاتالونیا اجازه داد تا وسایل خود را از ساختمانهای دولتی خارج کنند اما به آنها هشدار داده که اگر تلاش کنند تا هرگونه وظایف دولتی انجام دهند، با جرایم کیفری روبه رو می‌شوند.

خوآن ایگناسیو زویدو، وزیر کشور اسپانیا گفت: دولت مادرید به سیاستمداران جدایی طلبی کاتالونیا چند ساعت زمان داده است تا تمامی اموال خود را از ساختمان‌های دولتی این منطقه خودمختار خارج کنند.

همچنین وی میزبان رئیس پلیس جدید کاتالونیا و مقام‌های دیگر در وزارت امور کشور در منطقه کاتالونیا است.

دیدار میان وزیر کشور دولت مادرید و رئیس پلیس جدید منطقه کاتالونیا ۳ روز پس از آن صورت گرفت که دولت مرکزی به صورت مستقیم اداره امور در این منطقه خودمختار را به دست گرفته است.

در همین حال یکی از اعضای کابینه برکنارشده کاتالونیا برکنار شدنش توسط دولت منطقه را رد کرد و تصاویری از خود در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که در محل کارش مشغول است.

۱۲ تن از اعضای سابقه کابینه دولت منطقه کاتالونیا از جمله رهبر برکنار شده این منطقه اگر تلاش کنند تا در قدرت باقی بماند، با اتهامات کیفری روبه رو خواهند شد.

دولت ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا کنترل دولت منطقه‌ای کاتالونیا را به دست گرفته و قرار است ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی انتخابات جدیدی برگزار شود.

در همین حال آلفونسو داستیس، وزیر امور خارجه اسپانیا امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که انتخابات منطقه در کاتالونیا برگزار شود.

وی ادامه داد که بر این باور است انتخابات منطقه‌ای در کاتالونیا باعث می‌شود که این منطقه همچنان بخشی از اسپانیا باقی بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید