کشف میوه های آلوده و سوخت قاچاق توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در همدان

    کد خبر :134662

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) استان در 2 عملیات جداگانه موفق به کشف 10 میلیون لیتر سوخت و میوه های دارای آلودگی میکروبی در همدان شدند.

علیرضا حسن پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این محموله ها که در انباری دپو شده بود شامل 150 تن لیمو امانی و 20 تن گردو خارجی بود که متخلفان قصد انتقال آن به نقاط مختلف کشور داشتند.
وی با ذکر اینکه ارزش ریالی این محموله ها 15 میلیارد ریال است، بیان کرد: در این ارتباط سه نفر بازداشت و یک نفر متواری شده است.
وی اضافه کرد: طبق آزمایش های صورت گرفته بر روی لیمو امانی کشف شده مشخص شد که دارای آلودگی میکروبی است به گونه ای که قابلیت مصرف ندارند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان تصریح کرد: بیشتر کالاهای آرایشی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی کقاچاق کشف شده صلاحیت مصرف انسانی نداشتند.
حسن پور افزود: بر اساس نتایج به دست امده از آزمایش های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی، مشخص شد که بیشتر آنها آلودگی میکروبی دارند.
وی ادامه داد: اثر آلودگی های موجود در این نوع مواد در بلند مدت مشخص می شود و این آثار در زمان کوتاه نمایان نمی شود.

*** کشف 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط اداره اطلاعات همدان
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق نیز در شهرستان کبودرآهنگ توسط سربازان گمنام امام زمان کشف و ضبط شد.
حسن پور افزود: در این ارتباط پنج نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که چهار تن از آنها دستگیر شدند و برای متخلفان 60 میلیارد ریال جریمه در نظر گرفته شد.
وی توضیح داد: متخلفان سوخت های قانونی جایگاه ها و مصرف کنندگان عمده را به صورت جزئی تحویل گرفته و به شرکت هایی در قالب سوخت بسته بندی و به صورت خام به فروش می رساند که در این ارتباط یک جایگاه توزیع سوخت پنج میلیارد ریال جریمه شد.
به گزارش ایرنا مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان درباره آخرین پرونده قاچاق ارز نیز اظهار کرد: این پرونده مربوط به سال گذشته بوده که در این زمینه یک میلیون و 900 هزار دلار ارز کشف و 9 قاچاقچی دستگیر شدند.
مدیرکل تعزیرات همدان بیان کرد: شماری از قاچاقچیان که در همدان ساکن بودند به پرداخت 230 میلیارد ریال جریمه و مصادره اموال جریمه شدند و هم اینک در زندان به سر می برند.
به گزارش ایرنا حسن پور تصریح کرد: گردش مالی این شبکه قاچاق 2 میلیون دلار بوده و بخش امنیت این پرونده در اداره اطلاعات در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه امنیت و ثبات بازار بر عهده دولت است و برای جلوگیری از احتکار و فشار اقتصادی بر زندگی مردم، تعزیرات حکومتی شکل گرفته است، گفت: این مجموعه دارای سه وظیفه عمده است که مهمترین آنها رسیدگی به تخلف های حوزه کالا، خدمات و اصناف شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و درج نکردن قیمت است.
حسن پور ادامه داد: دومین وظیفه این نهاد، رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز است که در سه سال گذشته با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصادی، فعالیت این مجموعه دوچندان شده است.
وی اضافه کرد: سومین حوزه فعالتی این سازمان رسیدگی به تخلف های حوزه بهداشت و درمان، داروخانه ها، بهداشت محیط و بیمارستان ها است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: اربعین حسینی امسال تمامی رستوران ها و مجتمع های خدماتی و رفاهی موجود در مسیر راه کربلا مورد بازرسی و نظارت تعزیرات قرار می گیرد.
حسن پور شناسایی و پلمپ 2 محل سقط جنین غیر مجاز، ماساژ درمانی ، عطاری هایی که کار پزشکی می کردند را از دیگر پرونده های تعزیرات استان برشمرد.
در هفت ماهه امسال پنج هزار و 957 پرونده تخلف در حوزه های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان در تعزیرات حکومتی تشکیل و پنج هزار 975 فقره پرونده منجر به صدور رای شده است.
هشتم آبان ماه بیست سومین سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید