درخشان: واقعا امروز نگران شرایط تیم شدم/ حذف نفت از آسیا افتخار نیست و خود فدراسیون هم زیر سوال می‌رود

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۰۵
    کد خبر :134561

سرمربی نفت گفت: تمام فکر ما این است که بازی خوبی انجام دهیم و با احترامی که برای استقلال قائل هستم به شکلی بازی خواهیم کرد که مشکلات خودمان را حل کنیم.

به گزارش فارس، حمید درخشان در ابتدای نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت:‌ ما فردا بازی سختی مقابل استقلال داریم که دربی را از دست داده است. تمام فکر ما این است که بازی خوبی انجام دهیم و با احترامی که برای استقلال قائل هستم به شکلی بازی خواهیم کرد که مشکلات خودمان را حل کنیم.

وی افزود: ما مشکلاتی درون تیم داریم که ان‌شاالله هر چه زودتر این مشکلات حل شود. چیزی که امروز من را آزرده خاطر کرد این است که بازیکنان ما سر تمرین حاضر نشدند و این ذهن ما را مکدر کرد.

* چرا در آستانه بازی با استقلال باید این اتفاقات بیفتد؟!

درخشان افزود: چرا در آستانه دیدار مقابل استقلال باید این اتفاق بیفتد؟ یک مربی باید تمرکز خود را روی عملکرد فنی تیمش بگذارد. استقلال تیم قوی است و ما بازی سختی داریم. تلاش می‌کنیم امتیازات این مسابقه را بگیریم. در این شرایط و هر چقدر از نظر فنی کار و تلاش کنیم وقتی مشکل بزرگ روحی و روانی در تیم وجود دارد این مسئله گریبانگیرتان خواهد شد. مربی هر چقدر هم تیم را از نظر فنی آماده کند وقتی مشکل روانی وجود داشته باشد کارایی بازیکنان پایین می‌آید. واقعا امروز نگران شرایط تیم شدم. ما تیمی هستیم که تلاش فراوان می‌کنیم و جایگاه‌مان تا الان بد نبوده اما با این وضعیت نمی‌توانیم راه‌مان را خوب ادامه دهیم. مشکلاتی داریم که باید هر چه زودتر حل شود. یک مربی فقط باید در مورد مسائل فنی صحبت کند و بعد از آن موضوعی ارتباط به مربی پیدا نمی‌کند که بخواهد در رابطه با آن حرف بزند. ما باید شرایطی برایمان فراهم شود که با فکر خوب کارمان را ادامه دهیم.

* فقط در مورد مسائل فنی صحبت می‌کنم

خبرنگاری ضمن تبریک روز مربی به درخشان از او پرسید که برای اجاره یک خانه قرارداد یک ساله بسته می‌شود اما پروانه فعالیت باشگاه نفت یک ماهه تمدید می‌شود که در این وضعیت آیا بستر برای کار کردن فراهم است که درخشان اظهار داشت: من هم یادم رفت روز مربی را تبریک بگویم. آنقدر مشکلات زیاد است که این موضوع را فراموش کردم و جا دارد به همکارانم که به سختی تلاش می‌کنند و فوتبال ایران را روی پا نگه داشته‌اند خسته نباشید بگویم. به عنوان مربی فقط در مباحث فنی می‌توانم پاسخگو باشم. مشکلاتی هست که من نباید جواب بدهم و باشگاه باید در این موارد پاسخگو باشد.

* بازیکنان نفت فردا بازی می‌کنند

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال که اگر بازیکنان شما نخواهند فردا به میدان بروند، در این صورت شما چه واکنشی دارید،‌گفت:‌من به این موضوع اعتقاد ندارم. من معتقدم آنها بازی می‌کنند و فردا باید این کار را انجام دهند و بعد از بازی هر تصمیمی که دوست دارند بگیرند. این به خودشان برمی‌گردد. من امیدوارم فردا آنها بازی کند و اتفاقا بازی خوبی به نمایش بگذارند.

* حذف نفت باعث سرافکندگی است

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این سؤال که آیا خودش با این شرایط در نفت می‌ماند یا خیر، گفت: امیدوارم یا با من یا با هر شخص دیگری این کار ادامه پیدا کند چون اعتبار آن برای فوتبال ایران است. نفت متعلق به لیگ برتر است و اگر ما از اعتبارمان خرج می‌کنیم برای این است که فوتبال رو پا بماند. این نشود که خدای ناکرده نفت از آسیا حذف شود و این موضوع نه تنها افتخار نیست بلکه سرافکندگی محسوب می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد فقط نفت زیر سؤال نمی‌رود بلکه فدراسیون فوتبال هم زیر سؤال است. نمی‌دانم کسی به این تیم کمک می‌کند یا نه ولی اعتقاد دارم باید این اتفاق بیفتد. نرفتن این تیم به آسیا هیچ افتخاری برای شخص خاصی ندارد.

* نباید اجازه دهیم آبرویمان در فوتبال آسیا خدشه‌دار شود

درخشان ادامه داد: ما با این کارها چه چیزی را جلو برده‌ایم؟ همیشه گفته‌ام ساختن از خراب کردن سخت‌تر است. به طور مثال شما اگر بخواهید یک ساختمان 20 طبقه را خراب کنید می‌شود با سه کارگر این کار را انجام داد ولی برای ساخت این ساختمان 20 طبقه 20 طراح و مهندس و افراد گوناگون می‌خواهید. ما نباید اجازه دهیم آبرویمان در فوتبال آسیا خدشه‌دار شود.

* ۳ روز با من مذاکره کردند تا برگردم

به گزارش فارس، خبرنگاری پرسید روزی جهانیان در کنار علی کریمی ایستاد و خیلی راحت او را کنار گذاشت و شما چه فکری کردید با مدیری که می‌خواهد در فوتبال اسم در کند تصمیم به همکاری گرفتید که درخشان پاسخ داد من اینگونه فکر نکردم. من فکر کردم که در فاصله سه روز مانده به برگزاری سوپرجام این تیم منحل نشود. اگر نمی‌آمدم این تیم منحل بود. دیدید که با آن همه سختی طوری امتیاز گرفتیم که الان در جدول تک‌رقمی هستیم. هیچ کسی این ریسک را قبول نمی‌کرد اما من قبول کردم. در ادامه دوباره سراغ من آمدند چون با این تیم قرارداد داشتم. 3 روز با من مذاکره کردند تا برگردم حالا اگر هر شخصی هر برداشتی که می‌خواهد انجام دهد،‌مسئول آن خودش است. شغل من مربیگری است و این حرفه و تخصص من است.

* باید باشگاه‌داری مان را درست کنیم

وی در مورد اینکه چه کاری باید انجام داد که بار دیگر فوتبال ایران بتواند به موفقیت برسد و اینکه اگر باشگاه‌های ایران یک بار حذف شوند تا اوضاع خود را بهبود ببخشد،‌بهتر نیست، اظهار داشت: چرا حذف شویم؟ ما باید کارهای دیگرمان را اصلاح کنیم که این اتفاق سخت نیست. باید باشگاه‌داری‌مان را درست کنیم. با بدهی که نمی‌توان مدیریت کرد. چرا هر سال تیم‌های ما بدهکارتر می‌شوند. پرسپولیس و استقلال محبوب‌ترین تیم‌های ایران است چرا آنها در شرف حذف قرار گرفتند؟ کاری به نفتی که هوادار ندارد، نداریم. آنها که هوادار دارند چرا این شرایط را پیدا کرده‌اند. متاسفانه ما درست مدیریت نمی‌کنیم و این مسئله تبدیل به معضلی می‌شود که در ‌آستانه حذف قرار بگیریم. بیلان باشگاه‌های ما صفر است و تماما بدهکارند. شما باشگاه نفت را فراموش کنید. مابقی باشگاه‌ها هم مشکل دارند. مدارک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و مشکل این تیم‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا حل شود. آیا مشکل بدهی‌های میلیاردی هم حل خواهد شد؟

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: باید اصل موضوع را نگاه کنید. باید به ساختار باشگاه‌ها برگردید. ما گران‌ترین بازیکنی که می‌گیریم نهایت 400 هزار یا 700 هزار دلار قیمت دارد. پولی نداریم که بخواهیم به بازیکنان بدهیم. باشگاه‌های ما همه بدهکار هستند به دلیل اینکه درآمدزایی ندارند و فقط به دنبال کمک هستند. چطور و با کدام درآمد بازیکن 2 میلیون دلاری بگیریم؟ تفاوت الهلال و پرسپولیس را دیدید؟ سه بازیکن خارجی این تیم دیدید چقدر تفاوت داشتند؟ آنها هزینه می‌کنند و این شرایط را به وجود می‌آورند.

* پیشنهاد من به دولتمردان این است که وام‌های 10 ساله و 20 ساله‌ای را با سود کم به باشگاه‌ها بدهند

درخشان در رابطه با اینکه اگر به تذکرات گذشته توجه می‌شد امروز این مشکلات به وجود نمی‌آمد، عنوان کرد:‌نه تنها امسال بلکه سال 2018 و 2020 هم شرایط ما همین خواهد شد. موضوع حق پخش و کپی‌رایت چه خواهد شد؟ از فوتبال درآمدزایی نداریم. در این میان اپراتورهای تلفن همراه پیش آمدند و به برخی باشگاه‌ها کمک می‌کنند. اگر آنها نباشند وضعیت چه خواهد شد. پیشنهاد من به دولتمردان این است که وام‌های 10 ساله و یا 20 ساله‌ای را با سود کم به باشگاه‌ها بدهد و بگویند بروید خودتان را بسازید و بعد از چند سال پول دولت را بازگردانید. کاری که در ترکیه انجام شد. باید بدین صورت به باشگاه‌ها کمک شود. باید باشگاه‌ها راخصوصی کنند و وام کلان بدهند تا باشگاه‌ها بار دیگر رو پا شوند. متاسفانه قوانین را خیلی درست اجرا نمی‌کنیم. ما برای موفقیت باشگاه‌ها حتما باید قانون کپی‌رایت و حق پخش را درست اجرا کنیم. باید بلیت فروشی را درست کنیم. شما نگاه کنید که ما از این راه‌های درآمدزایی به چه شکلی استفاده می‌کنیم. مطمئن باشید با این وضع تیمی از ایران در آسیا قهرمان نخواهد شد. من این مسئله را می‌ نویسم که ما قهرمان نخواهیم شد. چرا که سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. با این شرایط شانس‌مان خیلی کم است. شاید تیم ملی با استعداد فوتبالیست‌های ایرانی بتواند موفق شود اما باشگاه‌ها این شرایط را نخواهند داشت. ما 25 سال است قهرمان نشدیم و با این شرایط 25 سال دیگر هم قهرمان نخواهیم شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید