ادعای مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک است

    کد خبر :134449

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی ایران برای صلح در یمن را مضحک و بی اساس دانست و گفت: حل مشکلات این کشور در گرو توقف جنگ و ارسال کمک های انسان دوستانه و گفت وگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است.

به گزارش بازتاب از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی به نشست مقام های سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوزین به کشور یمن در ریاض اشاره و تاکید کرد: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی مانع تراشی ایران برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات این تجاوز آن را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در یمن را مردود می داند و در این راستا از هیچ کوششی برای پایان این جنگ خونبار و نفرت انگیز دریغ نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تکرار ادعاهای کذب در اجلاس ریاض از بار مسئولیت انسانی و بین المللی کسانی که جنایات شنیعی از قتل و تخریب مدارس و بیمارستان ها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتکب شده اند، نخواهد کاست.
قاسمی به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد: به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفت وگوهای فراگیر فراهم سازند.
به گزارش ایرنا، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته – یکشنبه – در سخنانی در نشست وزرای خارجه و روسای ستاد کل ارتش ائتلاف ضد یمنی مدعی شد که ایران به دنبال تغییر چهره یمن از طریق قاچاق سلاح برای حوثی‎ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید