درخواست آخوندی از روس‌ها

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸
    کد خبر :134278

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر فعال‌سازی کریدور شمال ــ جنوب در نواحی شرقی و غربی دریای خزر از مقامات روس یک درخواست کرد.

عباس آخوندی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل روسیه اظهار کرد:‌ از روسیه می‌خواهیم تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط به صدور مجوزهای کشتیرانی، تردد کشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی را فراهم آورد.

وی با رضایتبخش خواندن روابط 2 کشور در حوزه همکاری‌های حمل‌ونقل به‌ویژه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی بر فعال کردن کریدور شمال ــ جنوب به‌ویژه در شرق و غرب دریای خزر تأکید کرد.

وی ایجاد تأسیسات لجستیکی در کشور باتوجه به ظرفیت‌های زیرساختی را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد برای این منظور می‌توان کنفرانسی را با حضور کشورهای ایران، هند و روسیه جهت فراهم کردن فضایی برای بخش‌های خصوصی سه کشور جهت تبادل نظر برگزار کرد.

در این دیدار سوکولوف وزیر حمل‌ونقل روسیه فعال‌سازی کریدور شمال ــ جنوب را به‌ویژه با رشد فزاینده تبادلات کالا میان روسیه و هند برای روسیه حائز اهمیت برشمرد و از پیشنهاد طرف ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس جهت فعال‌سازی کریدور مذکور استقبال کرد.

وی همچنین ساخت راه‌آهن رشت ــ آستارا را در فعال کردن بیشتر کریدور شمال ــ جنوب بسیار پراهمیت خواند و از هر پیشنهادی در این زمینه استقبال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید