ذخیره تبلیغات تلویزیونی با شخصی‌سازی پیشرفته

    کد خبر :134139

هوش مصنوعی می‌تواند تبلیغات تلویزیونی را با شخصی سازی پیشرفته ذخیره کند.

فناوری هوش مصنوعی تقریباً تمام جنبه‌های زندگی مدرن را تغییر خواهد داد. صنعت تبلیغات تلویزیونی هم از این تغییر و تحول بزرگ مستثنی نیست.
هوش مصنوعی به کمک روش‌های پیشرفته جمع‌آوری داده، به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد که محتوای خود را به شکلی مؤثرتر برای تبلیغات تلویزیونی برنامه‌ای بکار ببندند. این کانال تبلیغاتی ظرف چند سال آینده به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایتنا از رایورز فناوری تبلیغات مدتی روی پلتفرم‌های آنلاین فعال بوده و اکنون روی صفحه نمایش‌های کوچک قرار دارد. تبلیغ‌کنندگان تلویزیونی با این تاکتیک نسبتاً جدید و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای جذب بینندگان بیشتر، می‌توانند به یک شخصی‌سازی کاملاً جدید دست یابند.

اما نکته مهم این است که این تبلیغات متأثر از هوش مصنوعی، از کجا آمده و چگونه کار می‌کند. به طور کلی تبلیغ‌کنندگان به رتبه‌بندی نمایش‌های مختلف تلویزیونی توجه می‌کنند تا ببینند تبلیغات آنها چه مخاطبانی را شامل می‌شود.
این رتبه‌بندی مسائلی از قبیل سن، جنسیت، وضعیت اقتصادی و موقعیت مکانی افرادی که تبلیغات را تماشا می‌کنند، شامل می‌شود.

عموماً شبکه‌های تلویزیونی از این اطلاعات برای فروش فضای تبلیغاتی به شرکت‌های مختلف استفاده می‌کنند. به طور مثال، اگر مخاطبان یک نمایش تلویزیونی، مردانی بین 18 تا 39 سال باشند، شبکه‌ها این فضای تبلیغاتی را در اختیار افرادی قرار می‌دهند که با همین محدوده سنی ارتباط دارند.
اساساً چندین سال است که این شکل از تبلیغات رواج یافته است.

وقتی کاربران به شخصی‌سازی پیشرفته از پلتفرم‌های وب مانند آمازون و نتفلیکس عادت کنند، تبلیغ‌کنندگان تلویزیونی نیز این روش را دنبال خواهند کرد. امروزه شبکه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از اطلاعات برتر و دیجیتال‌سازی برای بهینه‌ نمودن فرآیند دستی سنتی استفاده کنند. تبلیغات برنامه‌ای اکنون در تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات برنامه‌ای، به صورت خودکار فضای تبلیغات دیجیتال را با کامپیوترها و با استفاده از داده‌ها می‌خرد و مشخص می‌کند که کدام تبلیغات باید خریداری شده و چه هزینه‌ای در قبال آن پرداخت گردد. اساساً تلویزیون شما می‌تواند عادات شما در هنگام استفاده از مرورگ وب را یاد گرفته و بدین ترتیب، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بر اساس اطلاعات شما، تبلیغات خود را در اختیارتان قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید