هر ساعت 49 نفر روانه زندان‌ها می‌شوند

    کد خبر :133809

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشورگفت: دو میلیون و 800 هزار نفر مصرف‌کننده دائمی مواد در کشور وجود دارد.

حسن موسوی چلک در همایش «سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده» که صبح امروز در سالن شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به پرونده های قضایی‌کشور اظهار کرد: در حال حاضر در ایران 80 میلیون نفری بیش از 15 میلیون و 200 پرونده قضایی در حال رسیدگی وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آمارهای رسیده ، امروز در هر ساعت 49 نفر روانه زندان‌های‌کشور می‌شوند این در حالی است که در سال 58 این آمار 10 نفر به ازای هر ساعت بود.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه طی سال‌های‌گذشته جمعیتی‌که در آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌شوند چند برابر شده که این امر بسیار نگران کننده است.

وی اظهار کرد: طبق آمار مسئولان بهداشتی ۲۳ تا ۲۵ درصد مردم حداقل یک اختلال روانی دارند یعنی به ازای هر چهار نفر حداقل یک فرد دچار اختلالات روانی است.

موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت طلاق درکشور اشاره کرد و افزود: آمار طلاق در کشور شاخص مناسبی ندارد و هر روز شاهد افزایش آن هستیم.

وی با تاکید بر افزایش خشونت در جامعه توضیح داد: متاسفانه امروزخشونت در جامعه به حدی شده که شاهد سالمند آزاری هستیم.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: باید در حوزه اجتماعی با مردم صادق و شفاف باشیم و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی را سیاه نمایی حساب نکنیم.

موسوی چلک همچنین به جمعیت ساکن در محله های ناکارآمد کشور اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 19 میلیون نفر در هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد در کشور زندگی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید