خداحافظی با پراید در سال ۹۷

    کد خبر :132969

رئیس هیئت مدیره سایپا گفت: شرکت سایپا قصد دارد تا آخر سال ۹۷ تولید پراید را متوقف کند.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی صبح امروز در بازدید از مراکز صنعتی ساوجبلاغ و در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در کارخانه ایران کاوه سایپا برگزار شد، با تاکید بر اینکه تولید سالانه سایپا در سال 96، 720 هزار دستگاه خودرو است، اظهار داشت: تقریبا سال قبل تولید خودرو در شرکت سایپا 800 هزار دستگاه بود که به دلیل آتش‌سوزی شرکت کروز کمی کاهش یافت و دو سال قبل میزان تولید 570 هزار دستگاه خودرو بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: شرکت سایپا 23 نوع خودروی سواری تولید می‌کند و برای طراحی محصولات مرغوب مراکزی پیشرفته در حال احداث دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سایپا با تاکید بر اینکه 2 درصد فروش سایپا به طراحی محصولات جدید و تحقیقاتی اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: شرکت سایپا قصد دارد تا آخر سال 97 تولید پراید را متوقف و قراردادی با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید خودرو کشور منعقد کند.

وی افزود: قرارداد با شرکت سیتروئن و سایپا کاشان برای قرارداد سرمایه‌گذاری به صورت 50 درصد مشارکت خارجی انجام شد و این شرکت به سایپا-سیتروئن تغییر یافت.

رئیس هیئت مدیره شرکت سایپا با بیان اینکه 50 هکتار زمین در قسمت شمالی کارخانه ایران کاوه سایپا به این شرکت تحویل شود، بیان کرد: اگر واگذاری این زمین محقق شود سالیانه تولید 200 هزار دستگاه خودرو با سه هزار نفر اشتغال انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید