انتشار اسناد خرید فلایت چک اول توطئه بود/ ورود فلایت چک دوم تا ۸ ماه آینده

    کد خبر :132882

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که انتشار اسناد قرارداد خرید فلایت چک اول یک توطئه بود از ورود فلایت چک دوم تا ۸ ماه آینده به کشور خبر داد و گفت:‌در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه توسعه فرودگاهی در کشور در دست اجراست.

رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری اظهار کرد:‌ از زمان تسخیر لانه جاسوسی صنعت هوانوردی کشور تحریم شد و طی چند سال اخیر این حلقه بسیار تنگ‌تر شد. در حوزه ناوبری وضعیت به حدی وخیم بود که تجهیزات ما دچار قطعی های متعدد بود.

وی با اشاره به این‌که در سیستم های نظارت بر حوزه کمک ناوبری دچار مشکلات عدیده بودیم، افزود: در حوزه راداری هم مشکلات زیادی داشته‌ایم که نمونه آن قطعی 45 روزه خدمات در برخی فرودگاه‌ها بود.

وی با اشاره به منابع محدود شرکت فرودگاه‌ها، تصریح کرد:‌سالانه 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار داریم که فرودگاه‌ها را اداره کنیم. خوشبختانه همه سامانه‌های مورد نیاز را خریداری و وارد کشور کرده‌ایم و امیدواریم نیمه سال آینده همه سامانه‌های ارتباطی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به نوسازی سامانه های نویگیشن، تصریح کرد: چند خط اعتباری برای خریداری سامانه‌های فرودگاهی بازگشایی شده و توافقات اولیه با برخی کشور نیز صورت گرفته است. باید سریعا این سامانه‌ها را نوسازی کنیم.

مه‌آبادی با اشاره به خرید فلایت چک ، گفت:‌در قالب یک مناقصه بین المللی قرارداد خرید فلایت چک دوم امضا شده که تا 8 ماه آینده این هواپیما وارد کشور می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که با توجه به اظهارات شما مبنی بر این‌که اسناد قرارداد خرید فلایت چک محرمانه بود،‌پس چگونه این اسناد به راحتی در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: قرارداد خرید فلایت چک اول محرمانه بود که شخصا آنرا یک توطئه می‌دانم. اما هواپیمای دوم فلایت چک بر اساس یک قرارداد شفاف در قالب مناقصه بین المللی خریداری شده است.

وی همچنین در سه سال اخیر همه حوزه ها در صنعت فرودگاهی دچار تحول شده، از نوسازی ناوگان هوایی گرفته تا اقدامات انجام شده در شرکت فرودگاه که باعث جهش ترافیک هوایی شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات 2.5 سال قبل را نمی‌بینیم، در حوزه سامانه‌های کمک ناوبری تجهیزات بسیاری وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: در حوزه نرم‌افزای شبکه‌ راه‌های هوایی کشور تغییر کرده است، ایجاد 15 هزار راه هوایی جدید جزیی از این تحولات است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به این‌که دیگر شاهد راه‌های هوایی دو طرفه نیستیم و راه‌های موازی و یکطرفه ایجاد شده است، اظهار کرد: در حوزه خدمات‌رسانی به مردم نیز سعی کرده‌ایم فقط به دانش داخلی اکتفا نکنیم و به سمت استفاده از تجربیات جهانی حرکت کرده‌ایم.

مه‌آبادی با اشاره به 1000 میلیارد تومان طرح فرودگاهی آماده افتتاح است، گفت:‌هم‌اکنون 125 طرح در سطح فرودگاه‌ها در حال اجراست و ساخت و ساز و نوسازی به سرعت در فرودگاه‌ها در حال انجام است. در حوزه مدیریت و کادرسازی اقداماتی انجام شده که به زودی اولین سری مدیران عازم آموزش می‌شوند تا بتوانیم نسل جدید مدیران در لول جهانی را تربیت کنیم.

وی با اشاره به این‌که به دلیل یک اقدام غیر حرفه‌ای ظلم بزرگی به مدیران فرودگاه شده است، اظهار کرد: از رسانه‌هایی که فریب جوسازی خبرسازی برای فلایت چک را نخوردند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید