نباید به رسانه هراسی روی بیاوریم/ دولت به وجود رسانه های مستقل، صریح وشجاع نیاز دارد

  • سیاسی
  • شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۵
    کد خبر :132612

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید از رسانه دوری کنیم یا به رسانه هراسی روی آوریم گفت: با رسانه باید کار کرد حتی اگر زبان نقد آن تند باشد.

اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: رییس جمهوری به دلیل کثرت کار که در برنامه ها پیش آمد نتوانست امسال در افتتاح نمایشگاه شرکت کنند و از بنده درخواست کرد که این کار را انجام دهم.
جهانگیری با ابلاغ مراتب سپاس و تشکر رییس جمهوری از یکایک اصحاب رسانه که تلاش می کنند فضا را برای توسعه و پیشرفت کشور مهیا کنند، از دولتمردان و شهروندان دعوت کرد در طول این هفته در این میدان گفت و گو (نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها) حضور پیدا کنند و در جریان مسایل قرار گیرند و تلاش کنند فضا را برای گفت و گو در کشور مهیاتر کنند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: همه وظیفه داریم که جایگاه و نقش مطبوعات و رسانه در اندازه واقعی خود بشناسیم و حس همدلی و همنظری با رسانه ها پیدا کنیم.
جهانگیری با بیان این که گاهی اوقات رسانه طوری رفتار می کند که ما نمی پسندیم گفت: ما نباید از رسانه دوری کنیم یا به رسانه هراسی روی آوریم، از رسانه نباید ترسید با رسانه باید کار کرد حتی اگر زبانه نقد آن تند باشد. رسانه و مطبوعات جای گفتن و شنیدن و آگاهی دادن و محل نقد صحیح است.
وی با بیان اینکه مطبوعات محل ترویج اخلاق و انصاف هستند و نه میدان بی اخلاقی و بی انصافی افزود: روزنامه مزرعه محبت است نه کشتار نفرت، رسانه میدان دوستی است و نه محل دشمنی، رسانه محل همگرایی، انسجام و همبستگی ملی است و نه محلی برای واگرایی و جامعه ما امروز به شدت به این جهات مثبتی که در رسانه گفته می شود نیاز دارد.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: دولت وجود رسانه های مستقل، حساس، صریح و شجاع نیاز دارد که آن را هم به سود دولت و هم به سود جامعه می داند.
جهانگیری با بیان این که نقد رسانه ها بزرگترین سرمایه برای اداره کشور است گفت: هرکس نتواند نقد رسانه های رسمی کشور را تحمل کند حتما به راه اشتباهی خواهد رفت و در آن اشتباه منابع کشور را هدر خواهد داد.
وی ادامه داد: هنر رسانه و مطبوعات این است که به موقع زنگ ها را به صدا درآورند که مسیرهای اشتباه اصلاح شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید