استراتژی بی‌پروای دولت ترامپ علیه ایران /آمریکا به دنبال محاصره کشورهای دوست ایران در منطقه

    کد خبر :132369

فارین افرز در گزارشی به استراتژی دولت ترامپ در قبال ایران پرداخته است.
در این گزارش آمده است؛

سخت است که بر ایران سخت گرفت. صحبت های اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در خصوص از بین بردن توافق هسته ای آمریکا با ایران و افزایش تحریم ها بر ایران این واقعیت را به وضوح نشان می دهد. با این دو حرکت، دولت ترامپ نارضایتی خود را نسبت به سیاست های آمریکا نسبت به ایران که از دولت اوباما به ارث برده است ابراز کرد.

همزمان، دولت ناتوانی یا عدم تمایل خود را به شدت به تغییر استراتژی ایران نشان داده است. صحبت های اخیر ترامپ ممکن است رویکرد آمریکا نسبت به ایران را به مراتب بی پروا تر نشان دهد اما تغییر اندکی را در رفتار ایران ایجاد خواهد کرد.

در ادامه آمده است؛ دولت ترامپ به این نتیجه رسیده است که تغییر رویکرد سیاست ایران دشوار است نه به دلیل اینکه مشکلات واشنگتن با ایران در بخش انرژی هسته ای است بلکه آن ها نمی توانند بدون تغییر سیاست های گسترده آمریکا در خاورمیانه، ایران را مورد خطاب قرار دهند. به ويژه اگر واشنگتن استراتژی خود را نسبت به سوریه تغییر ندهد، سیاست آمریکا در ایران همچنان بی اثر خواهد ماند.

آمریکا چندین استراتژی مختلف در خاورمیانه دارد. در میان آن ها می توان از تضمین امنیت اسرائیل و اطمینان به متحدان عرب واشنگتن از جمله عربستان سعودی، اردن و امارات که عمدتا از طریق حضور دریایی مداوم در خلیج فارس است، نام برد.

ایران تهدید اصلی برای همه این متحدان است و همراهان تهران در منطقه از جمله حزب الله، شبه نظامیان عراقی و حوثی ها در یمن در تیررس تهدیدات هستند. محاصره ایران و کشورهای دوست با ایران آن در نتیجه استراتژی و اهداف ایالات متحده در خاورمیانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید