آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران؛اسامی کشته ها

  • حوادث
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۲۰:۱۱
    کد خبر :132302

یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران بعد از ظهر جمعه دچارحریق شد. به گفته شاهدان این حادثه ۱۰ کشته و زخمی داشته که از این تعداد ۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر به گفته مئولان آتش سوزی مهار شده و مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده اند.

برخی از اخبار این حادثه را در زیر می خوانید.

۱۹:۵۶ معاون وزیر نفت در پالایشگاه تهران حاضر شد

معاون وزیر نفت برای ارزیابی وضعیت حادثه وارد پالایشگاه تهران در این پالایشگاه حاضر شد.

علیرضا صادق‌آبادی با حضور در پالایشگاه نفت تهران ضمن همدردی با خانواده حادثه دیده از بررسی علت حادثه خبر داد و گفت: دستور بررسی دقیق حادثه صادر شده است.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: پگونگی بروز حادثه و نیز کمک به هم نوعان به سرعت در حال اجرا است.

۱۹:۱۱ آتش سوزی پالایشگاه نفت به طور کامل مهار شده است

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران از مهار کامل آتش سوزی پالایشگاه نفت خبر داد.

حمیدرضا جعفری در خصوص حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران گفت: این آتش سوزی به طور کامل مهار شده است.

وی گفت: این حادثه که حدود ساعت ۱۶ عصر امروز در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران که تحت تعمیر بود، رخ داد، دو نفر را راهی بیمارستان کرد.

۱۸:۴۹ اسامی ۶ نفر از کشته شدگان آتش سوزی پالایشگاه نفت

یکی از افراد حاضر در صحنه اتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: آقایان سجاد دارابی، پوریا دارابی، محسن دارابی، افشار میرزایی، کاظم امیری و نعمت کوخایی از مهندسین و تکنسین های کشته شده در این حادثه هستند.

۱۸:۴۵ نشت مواد نفتی علت حادثه پالایشگاه نفت تهران است

هدایت الله جمالی پور، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران اظهار داشت: این آتش سوزی در حین تعمیر بخشی از واحد پالایشگاه نفت، در اثر نشت مواد نفتی بخش مذکور دچار آتش سوزی شد و تعداد ۶ نفر از مهندسین و تکنسین های عزیز جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز با ۴۰ درصد سوختگی دچار مصدومیت جدی و به بیمارستان منتقل شدند.

وی اضافه کرد: جلسه ای به زودی تشکیل می شود که علل حادثه را بررسی خواهیم کرد.

فرماندار ویژه ری گفت: خبر این آتش سوزی حدود ساعت ۱۶ به من داده شد، که بنده خارج از شهرستان بوده و به سرعت خود را به شهرستان رسانده و در پالایشگاه حاضر شدم.

معاون استاندار تهران گفت: آتش سوزی خسارت مالی چندانی در بر نداشته است، اما متاسفانه سبب کشته شدن ۸ تن از هم وطنانی که در حال کار برای آماده سازی این بخش از پالایشگاه بودند، به دلیل واقع شدن در ارتفاع دچار این حجم از حادثه شدند، از آن جایی که حجم آتش زیاد بود، امکان نجات آن افراد فراهم نشد.

وی اضافه کرد: از وضعیت افرادی که به بیمارستان اعزام شدند تا این لحظه اطلاعی ندارم، اما امیدوارم که مداوا شده و با حضور به موقع بیمارستان از این مصدومیت رهایی یابند.

۱۸:۱۴ کشته شدگان و مجروحین اجازه عکس العمل پیدا نکردند

یکی از شاهدان عینی این حادثه که در زمان وقوع حادثه در محل حضور داشته است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی از مجروحان و کشته شدگان در زمان حادثه بالای برج تقطیر بودند، حادثه سریع رخ داد و به این افراد اجازه عکس العمل نداد و سبب سوختگی کامل آن ها شد.

وی گفت: یکی از مجروحان برای نجات از سوختگی خود را به پایین برج پرت کرد، که حال وی بسیار وخیم است.

پالایشگاه نفت تهران در جاده قدیم قم و نرسیده به باقرشهر واقع شده است.

۱۷:۲۶ ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند

طبق افراد حاضر در محل در اثر این حادثه ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند، که هویت ۲ نفر از کشته شدگان مشخص شده و ساکن باقرشهر بودند و اکثر مجروحان و فوت شدگان این حادثه از کارگران بخش تعمیرات و نگهداری بودند.

دست کم ۶ نفر از این ۱۰ نفر جان باختند و عملیات درمانی بر روی مصدومین این حادثه در جریان است.

علت اولیه این آتش سوزی نشتی مواد آتش زا در یکی از واحدهای تقطیر اعلام شده است، اما هنوز هیچ منبع رسمی این علت را تایید نکرده و علت دقیق پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

برخی از اخبار این حادثه در زیر می آید.

۱۷:۰۶ اطلاع حادثه به آتش نشانی

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری باقرشهر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: حدود ساعت ۱۶ وقوع آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران به آتش نشانی باقرشهر اعلام شد.

ابوالفضل رضایی ادامه داد: به محض این که زنگ وقوع حریق در این واحد آتش نشانی به صدا در آمد و آتش نشانان در حال خروج برای اطفاء حریق بودند، تماسی از پالایشگاه نفت گرفته و از اطفاء حریق خبر داده شد.

وی گفت: بر این اساس ماموریت آتش نشانی باقرشهر لغو شد.

این گزارش به روز رسانی می شود…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید