مدیرعامل آب منطقه ای تهران: اردکانیان بهترین گزینه برای وزارت نیرو است

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱
    کد خبر :132279

مدیرعامل آب منطقه ای تهران «رضا اردکانیان» وزیر پیشنهادی نیرو را بهترین گزینه برای تصدی این وزارتخانه دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت بحران آب کشور هستیم.

«محمدرضا بختیاری» روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: اردکانیان در حقیقت متخصص مدیریت منابع آب است.
وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت بحران آب کشور هستیم و از ویژگی های اردکانیان این است که یک چهره جهانی بوده و در بحث آب جزو شخصیت های تراز اول دنیا است.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران به سابقه چهل ساله مدیریتی اردکانیان در بخش مدیریت منابع آب کشور اشاره کرد و ادامه داد: وی جزو معدود افرادی است که با مشکل آب ایران و دنیا آشنا است و در مدت 10 سالی که در آلمان فعالیت می کرد، با مسئولان حوزه آب 45 کشور دنیا از نزدیک در ارتباط بود که کشورهای مختلف با اقلیم های متنوع را نیز در بر می گیرد.
وی ادامه داد: مجموعه ویژگی های شخصیتی و مدیریتی و تجربیات اردکانیان می‌توانند به حوزه آب کشور کمک بسیار بزرگی کنند و وضعیت مدیریت منابع آب کشور را ارتقا دهد.
به گزارش ایرنا، پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی نامه رییس جمهوری را اعلام وصول کرد.
جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده (هفتم آبان) برگزار می شود.
اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏
اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1407-1397) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.
در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.
پیش از مسئولیت های بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.
اردکانیان در سالهای 1368 تا 1370 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود؛ وی در دولت نخست اصلاحات، قائم مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای 1380 تا 1384) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.
مدیر موسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین االمللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسوولیت های بین المللی اردکانیان است.
وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 5 تا 12 آبان جاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید