کره شمالی به دست داشتن درحمله سایبری به سازمان بهداشت انگلیس متهم شد

    کد خبر :132275

دولت انگلیس روز جمعه رسماً کره شمالی را به دست داشتن در حمله سنگین سایبری علیه سازمان بهداشت ملی انگلیس (ان.اچ.اس) در خردادماه گذشته متهم کرد.

بن والاس معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیتی در گفت‌وگو با بی.بی.سی اعلام کرد که دولت انگلیس تردیدی ندارد که کره شمالی پشت این حمله قرار داشته است.
وی بیان داشت: نمی‌توانم بیش از این وارد جزئیات شوم اما درمجموع همه بر این باور هستیم که کره شمالی این نقش را بر عهده داشته است.
والاس اضافه کرد: نظر به اینکه یک دولت در این حمله دست داشته، نمی‌توان فرد مشخصی را بازداشت کرد. البته ما توان مقابله داریم اما اگر وارد رفتار واکنشی بشویم، شهروندان در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند.
منابع انگلیسی خرداد گذشته گزارش دادند که به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس )، فعالیت‌های این سازمان ازجمله بیمارستان‌های وابسته به آن، دچار به‌هم‌ریختگی و مشکل شدید شده است.
‘ان اچ اس’ در یادداشتی که همان موقع بر روی صفحه توئیترش قرارداد عنوان کرده است: متعاقب یک حمله مظنون سایبری در سطح ملی، ما تمامی اقدامات ممکن را برای حفاظت از سیستم داخلی‌مان، به کار گرفته‌ایم.
این سازمان تائید کرد که به دنبال حمله سایبری یادشده، فعالیت سیستم‌های ‘آی تی’ ، این نهاد بهداشتی به‌منظور حفظ آن‌ها، متوقف‌شده است.
اسکای نیوز به نقل از پزشکان گزارش داد بیمارانی که دچار مشکلات فوریتی بوده‌اند به بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی که از حمله سایبری یادشده مصون مانده‌اند، ارجاع داده می‌شوند.
شبکه ‘بی‌بی‌سی’ نیز گزارش داد که بیمارستان‌های لندن، بلکبرن، ناتینگهام، کامبریا و هرفورشایر به دنبال ازکارافتادن سیستم ‘آی تی ‘ آن‌ها دچار مشکل شده‌اند.
اداره ملی بازرسی انگلیس امروز در گزارشی پیرامون ابعاد حمله سایبری یادشده نوشت که این حادثه از طریق تدابیر ساده سیستم‌های ‘آی تی’ قابل‌پیشگیری بوده است.
بر اساس این گزارش بیش از 19 هزار و 500 نوبت پزشکی، شامل 139 نوبت درمان بیماران سرطانی، در پی این حمله سایبری لغو شده است.
این گزارش همچنین حاکی از آن است که سیستم‌های ‘آی تی’ متعلق به 81 بیمارستان در سراسر انگلیس و رایانه‌های 600 مطب پزشک خانواده آلوده‌شده؛ که اداره ملی بازرسی انگلیس علت آن را سیستم‌عامل‌های قدیمی ویندوز 7 عنوان کرده است.
آمیاس مورس، رئیس اداره ملی بازرسی انگلیس در این گزارش گفته است: تهدیدهای امنیتی پیچیده و بیشتری وجود دارد؛ ازاین‌رو وزارت بهداشت و سازمان بهداشت درمانی بایستی در اقدامی مشترک اطمینان حاصل کنند که حملات بیشتری صورت نگیرد.
بن والاس نیز در گفت‌وگوی امروز خود با بی.بی.سی عنوان کرد: این حادثه یک درس عبرت برای ما از فرد تا دولت به شمار می‌رود مبنی بر اینکه همه ما در قبال حفظ امنیت شبکه‌های رایانه‌ای سازمان‌های دولتی مسئول هستیم.
خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و 600 هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.
این نهاد بهداشتی درحال حاضر 64 میلیون و یک صد هزار نفر را در کل بریتانیا ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که 53 میلیون و 900 هزار نفرشان در انگلیس هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید