واکنش مجازی شخصیت های سیاسی درباره حضور نماینده زرتشتی در شورای شهر

  • کامنت
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۵۱
    کد خبر :132205

شخصیت های مختلف سیاسی با نگارش مطالبی در صفحه های شخصی خود در فضای مجازی درباره حضور نماینده زرتشتی شورای شهر یزد واکنش نئشان دادند.

عزت الله ضرغامی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) روز جمعه طی چند توییت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مسلمان‌ها در شوراهای شهری چه تخم دو زرده ای برای مردم کردند که حالا یک زرتشتی نمی‌تواند؟!
وی همچنین در توییت دیگری نوشت: ضرورت احترام به افکار عمومی به ویژه مردم متعهد یزد (مسلمان و زرتشتی) که بر اساس نظامات قانونی و اعلامی قبلی به آقای سپنتا رای داده‌اند. به اعتقاد من حفظ حرمت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و در سطح جهانی بالاترین مصلحت نظام است.
غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی نیز در واکنش به لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد نوشت: «از مرحوم آیت‌الله بروجردی نقل شده که در بروجرد هر یهودی که از دنیا می‌رفت، ایشان مقید بود که از درب منزل تا گورستان همراه جنازه برود که مبادا کسی به تحریک برخی نادانان به جنازه یهودی توهینی بکند. رفتار امروز برخی بزرگان با هموطنان غیرمسلمان با این سیره می‌خواند؟»
علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در یاداشتی تلگرامی آورده است: در مجلس دهم مصوبات زیر با رای اقلیت های دینی در مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده اند: معافیت مساجد از هزینه انشعاب آب و برق و گاز و برق مصرفی، معافیت مساجد از عوارض شهرداری و پروانه ساخت، کتابت رسم الخط قران مجید، بودجه سازمان حج و زیارت، بودجه کانونهای فرهنگی و دارلقران مساجد (ذیل وزارت ارشاد اسلامی)، اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، اگر مشارکت اقلیت های دینی در قانونگذاری برای مسلمین در سطح ملی برابر تصریح قانون اساسی مشروع و قانونی است به طریق اولی در سطح محلی و منطقه ای عضویتشان در شوراهای اسلامی شهر نیز قانونی و مورد حمایت می باشد.
روز گذشته نیز سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نگاشته بود: مشکل سپنتا نیکنام (منتخب زرتشتی شورای شهر یزد) در مجمع تشخیص قابل حل است.
به گزارش ایرنا، براساس نظر فقهای شورای نگهبان عضویت غیرمسلمانان در شورهای اسلامی شهر و روستا در مناطقی که اکثریت مسلمان دارند خلاف شرع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید