هیات بازرگانی پاکستان، عازم ایران شد

    کد خبر :132198

هیات تجاری پاکستان برای سفر به شهرهای مشهد، تهران و زاهدان و حضور در نمایشگاه بین المللی’اکسپو 2017 تهران’ عازم ایران شد.

قرار است این هیات 40 نفره که اعضای اتاق بازرگانی و صنعت مشترک پاکستان – ایران هستند، شامگاه جمعه – امشب – وارد مشهد می شوند و در دو روز اقامت خود در این شهر، ضمن ملاقات با مقامات اقتصادی استان خراسان رضوی با بخش خصوصی نیز دیدار و گفت و گو می کنند.
این هیات سپس برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو 2017 به تهران سفر و با همتایان خود در اتاق بازرگانی و صنایع تهران ملاقات می کند. پس از تهران، هیات اتاق بازرگانی مشترک پاکستان – ایران، سیزدهم آبان ماه جاری به زاهدان عزیمت و با مقامات استانداری سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی زاهدان در خصوص راه های توسعه تجارت دو کشور گفت و گو می کند.
قرار است طرف پاکستانی در این سفر تفاهم نامه هایی با هدف ارتقای همکاری تجاری با اتاق های بازرگانی و صنایع مشهد، تهران و زاهدان امضا کند.
به گزارش ایرنا، آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور 861 میلیون دلار بوده است.این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
حجم تجارت دو سویه میان ایران و پاکستان در سال 1395 به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید