در مسائل دفاعی کشورمان با کسی چک و چانه نداریم

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۳۸
    کد خبر :132187

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در مسائل دفاعی کشورمان با کسی چک و چانه نداریم، گفت: جنگ آمریکایی ها، جنگ با اندیشه ها، تفکرات و دلهای مردم ایران است.

آیت الله امام کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه برخی از مورخین گفته اند روز هفتم صفر سالروز شهادت امام مجتبی(ع) و سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) است، گفت: شایسته است که به این دو عزیز عالم امکان در تقویم ها هم احترام گذاشته شود. همزمانی ولادت و شهادت این دو حجت خدا در یک روز مربوط به خود ماست و باید به گونه ای در این روز عرض ارادت کنیم که با شهادت و ولادت در تضاد نباشد.

وی افزود: انسان باید همیشه در پیشگاه خداوند خاضع و در حال استغفار باشد. انسان باید در تمام زندگی خود بندگی خدا را کند و این بندگی در هر جایی باید باشد.

امامی کاشانی ادامه داد: انسان اگر بنده خدا نباشد و آزاد باشد، چشم، زبان و دل او آزاد خواهد بود و به گناه خواهد افتاد.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک به مردم، مرجعیت و دولت عراق به دلیل پیروزی های بدست آمده در مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تجزیه عراق، گفت: فداکاری ملت عراق سبب شد تا دشمنان نتوانند با تجهیز اراذل و اوباش تحت عنوان داعش و با هزینه های دولت سعودی، عراق را اشغال کنند.

وی ادامه داد: جلوگیری از تجزیه عراق، ارزش و اهمیتی است که برای همیشه در تاریخ این کشور تمجید خواهد شد و این پیروزی مرهون تلاش مردم عراق است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به دیدار حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دو نکته را به نخست وزیر عراق فرمودند که بسیار حائز اهمیت است، که یکی اعتماد نکردن به آمریکایی ها و دیگری اهمیت دادن به نیروهای فداکار و جوانان است.

وی افزود: اعتماد به آمریکایی ها برابر با محو کشور است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به فداکاری های جوانان کشورمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام(ره) با نفس گرم خود چنان در جوانان کشور دمید که آنها فداکار و دلیر شدند.

وی با اشاره به سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه در سالهای گذشته، گفت: در جلسه ای که جان کری برای جمعی از سیاستمداران کشورهای عربی سخنرانی می کند، به او اعتراض می کنند که اگر شما به دنبال ریشه کن کردن تروریسم در منطقه هستید، چرا فقط به بمباران بسنده می کنید؟ جان کری نیز با پرخاش پوشه خود را به روی میز می کوبد و در پاسخ می گوید آیا در کشورهای شما شخصی مانند ژنرال قاسم سلیمانی وجود دارد؟

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: دومین نکته ای که جان کری خطاب به اعراب می گوید این است که تمام دنیا متوجه شده اند که شما با تروریست ها مراوده دارید، این درحالی است که ایران در تمامی حرکاتش همواره در حال مبارزه با تروریست ها بوده است.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه، سرداران سپاه، افسران ارتش و جوانان فداکار برای کشور ارزش فراوانی دارند، تاکید کرد: باید از نیروهای شجاع و فداکار که در عرصه ها حضور دارند تمجید و تجلیل شوند چراکه عزت و عزمت کشور، مرهون تلاش های آن ها است.

وی اظهارات و بی ادبی های رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران را ناشی از بغض و حسد آنها ارزیابی کرد و ادامه داد: جنگ آمریکایی ها، جنگ با اندیشه ها، تفکرات و دلهای مردم ایران است که این تفکر توسط امام خمینی(ره) پایه گذاری شده است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه فکر و فرهنگ مردم ما موجب اقتدار کشورشده است، خاطرنشان کرد: هرآنچه برای اقتدار و انسجام کشور نیاز باشد را فراهم می کنیم و هم آنگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند در مسائل دفاعی کشورمان با کسی چک و چانه نداریم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین، گفت: پیاده روی اربعین اشاره به این موضوع دارد که کربلا محور و حسین(ع) معلم ما در راه فداکاری و شهادت است.

آیت الله امامی کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: عظمت و بزرگی که در راهپیمایی اربعین مشاهده می شود گویای این نکته است که دنیا به سمت مقابله با ظلم پیش می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید