تاکسی هیبریدی تویوتا JPN، رونمایی شد

  • خودرو
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
    کد خبر :132163

تویوتا با معرفی تاکسی جدید خود موسوم به جی‌پی‌ان تاکسی (JPN Taxi)، قصد دارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی ژاپن را نوسازی کند.

اگر در ۲۰ سال گذشته به ژاپن سفر کرده یا حتی فیلم‌های ساخته شده در این کشور را مشاهده کرده باشید، احتمالا تویوتا کرون کامفورت (Crown Comfort) را دیده‌اید که به‌عنوان تاکسی در همه جای این کشور در تردد است. این خودروی ساده مدت‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ژاپن مشغول خدمت است. درست همانند فورد کرون ویکتوریا (Crown Victoria) که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ با تغییرات جزیی در خدمت سیستم حمل‌ونقل عمومی ایالات متحده بود و به‌نوعی در طول این سال‌ها به یک نماد تبدیل شد؛ ظاهر کرون کامفورت نیز تا آخرین سال تولیدش درست مشابه نسل اول خود باقی‌ ماند. سرانجام دوران سلطنت این خودرو به پایان رسید و تویوتا نسل جدیدی از تاکسی معرفی کرد تا ناوگانی مدرن برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و پس از آن در اختیار سیستم حمل‌ونقل عمومی ژاپن باشد.

تاکسی JPN در هفته جاری از طریق نمایندگی‌های تویوتا و تویوپت برای فروش عرضه خواهد شد. طراحی این خودرو به‌کلی تغییر کرده است و تا حدودی می‌توان آن را با مدل‌های دهه ۹۰ میلادی تویوتا کرون کامفورت مقایسه کرد. این خودرو بیشتر شبیه یک ون کوچک با سقف بلند است. در عقب این خودرو فضای بار مناسبی دیده می‌شود و بر اساس ادعای تویوتا، می‌تواند دو چمدان بزرگ یا چهار ساک گلف را درون خود جا دهد.

تزئینات کروم و پره‌های افقی جلوپنجره، یادآور نیاکان این خودرو است. سقف بلند این مدل، فضای بی‌سابقه ۲۳ سانتی‌متری برای سر مسافران فراهم کرده است تا راحتی افراد بلند قد نیز تضمین شود. برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحان این خودرو در سمت چپ آن، در کشویی تعبیه کرده‌اند. با نگاه به این خودرو می‌توان فهمید که تاکسی جدید تویوتا بسیار جادار است. این تاکسی‌ها در سه رنگ عرضه می‌شوند که سیاه، سفید و نارنجی تیره خواهد بود. به گفته تویوتا، رنگ نارنجی که با نام کویای (Koiai) در ژاپن شناخته می‌شود، نماد سنتی تاکسی‌های این کشور است.

این تاکسی در دو تیپ نوگامی (Nogami) و تاکومی (Takumi) عرضه می‌شود. تیپ نوگومی با چراغ‌های هالوژن و تزیینات داخلی سطح پایین‌تر و تیپ تاکومی با چراغ‌های LED و تزئینات داخلی باکیفیت‌تر تولید می‌شود. هر دو مدل دیفرانسیل جلو هستند و نیروی محرکه در هر دو، توسط یک پیشرانه هیبریدی تأمین می‌شود. این خودروی هیبریدی به یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خطی مجهز است که با سوخت گاز مایع کار می‌کند.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا؛ در سال ۲۰۱۰ به‌ خاطر تولید کرون کامفورت برنده جایزه ویژه‌ی رئيس جمهوری شد و حال باید ببینیم تاکسی جدید تویوتا نیز می‌تواند به نماد جدید ژاپن تبدیل شود یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید