اینترپل در پرونده تخلفات خاوری همکاری لازم را نداشته است

    کد خبر :132128

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اینترپل در زمینه تخلفات خاوری همکاری لازم را با جمهوری اسلامی ایران نداشته است، اظهار داشت: تا زمانی که به نقطه نهایی در پرونده بابک زنجانی نرسیم، نمی توان دست از تلاش برای بازگردان اموال برداشت.

به گزارش  بازتاب به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی در خصوص اجرای حکم بابک زنجانی و بازگشت اموال، اظهار داشت: حکم اعدام بابک زنجانی باید اجرا شود مگر اینکه اموال برگشته و مشمول تخفیف شود و تا زمانی اجرای حکم به تاخیر می افتد که دستگاه قضا از بازگشت سرمایه ملت ناامید نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بازگشت اموال امیدواریم، ادامه داد: برای بازگشت اموال بابک زنجانی باید ازطریق دادگاه های بین المللی اقدام کرده و با همکاری پلیس اینترپل می توان اموال را شناسایی کرده و باز گرداند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: حتی می توان از توان اطلاعاتی در سپاه و وزارت اطلاعات برای بازگشت اموال اقدام کرد.

وی در این باره که سابقه نشان داده می دهد که دادگاه های بین المللی همکاری نخواهند داشت، بیان داشت: حتی اگر دادگاه های بین المللی کمک نکنند ما باید اقدام خود را انجام دهیم. موضوع سیاسی نیست بلکه فساد اقتصادی رخ داده است. هر چند در بسیاری از پرونده ها در دادگاه های بین المللی ایران پیروز هم شده است بنابراین نمی توان به بهانه سابقه دادگاه ها، اقدامی انجام نداد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پلیس اینترپل در زمینه تخلفات خاوری همکاری لازم را با جمهوری اسلامی ایران نداشته است، اظهار داشت: تا زمانی که به نقطه نهایی در پرونده بابک زنجانی نرسیم، نمی توان دست از تلاش برای بازگردان اموال برداشت و اگر به نقطه نهایی برسیم باید حکم اجرا شود که دستگاه قضا مرجع این تشخیص است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید