برای رفع مسمومیت این دمنوش‌ها را امتحان کنید

    کد خبر :132067

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

مسمومیت غذایی به علت وجود باکتری یا مواد سمی دیگر در غذا رخ می‌دهد که برخی از نشانه‌های آن عبارتند از: سرگیجه، استفراغ، سردرد، تهوع، نفخ روده و اسهال. هنگام ابتلا به مسمومیت غذایی، بدن نسبت به حالت معمولی آب بیشتری از دست می‌دهد؛ بنابراین باید سعی کنید که روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید. مصرف آب همچنین در دفع مواد سمی و باکتری‌ها از بدن نقش موثری دارد. نوشیدن آب میوه و مصرف غذا‌های آبکی مانند سوپ نیز در هنگام مسمومیت مفید است. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها کمک شایانی به کنترل علائم مسمومیت می‌کند.

آویشن
یکی از موثرترین گیاهان برای رفع سوء هاضمه و مسمومیت غذایی، آویشن است.
برای رفع مسمومیت به کمک آویشن باید یک قاشق چای خوری آویشن را با یک فنجان آب و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و بنوشید. اگر معده درد شدیدی داشتید، نصف قاشق غذاخوری آویشن را با مقداری آب بجوشانید سپس از صافی عبور دهید و آن را به همراه نصف قاشق غذاخوری دارچین دَم کنید و بنوشید

زنجبیل
زنجبیل دارای خواص ضدباکتری و انگلی است. برای کاهش تهوع ناشی از مسمومیت باید روزانه سه بار و هر بار حدود ۲۵۰ میلی گرم از عصاره زنجبیل را مصرف کنید.

زیره
مصرف زیره سبز و سیاه نیز در کاهش نفخ شکم تاثیر بسزایی دارد. برای این منظور باید نیم گرم زیره سیاه را با مقداری نبات بکوبید و پس از صرف غذا آن را میل کنید. نوشیدن یک فنجان دمنوش زیره، روزانه سه بار نیز کاهش علائم مسمومیت را به همراه دارد. برای تهیه دمنوش زیره باید یک قاشق چای خوری دانه زیره را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را بنوشید.

تخم شنبلیله و ماست
ماست آنتی باکتریال طبیعی است و باکتری‌های موجود در غذا را از بین می‌برد. برای دفع باکتری‌های موجود در غذا می‌توانید یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله را به ماست اضافه کنید. مصرف این ترکیب درد معده و حالت تهوع را کاهش می‌دهد.

ریحان
ریحان، گیاه بسیار مفیدی برای بهبود عفونت ناشی از مسمومیت غذایی است. به چند روش می‌توانید از آن استفاده کنید:
روزانه چند بار آب ریحان را با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.
چند قطره روغن ریحان را در یک لیتر آب بریزید و در طول روز به تدریج آن را بنوشید تا باکتری‌های معده را از بین ببرد.
چند برگ ریحان، کمی نمک دریایی و مقداری فلفل سیاه را به سه قاشق غذاخوری ماست بیفزایید. روزانه سه بار این مخلوط را میل کنید تا مسمومیت رفع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید