قرارداد فاینانس برقی‌کردن قطار تهران-مشهد تا ماه آینده نهایی‌ می‌شود

    کد خبر :131778

معاون رئیس جمهور از نهایی شدن قرارداد فاینانس برقی کردن قطار تهران مشهد تا پایان ماه آینده خبر داد.

محمدباقر نوبخت، اظهار کرد: با عنایت به کاهش سهم نفت از 41 به 26 درصد در منابع ما و افزایش سهم مالیات‌ها از 33 به 36 درصد برای اینکه کاهش سهم نفت جبران شود، تلاش کرده‌ایم از منابع داخلی و با واگذاری‌ها به بخش خصوصی از منابع بزرگ کشور استفاده کنیم. خوشبختانه سرمایه‌گذاری در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه سه ماهه اول سال گذشته 7.1 درصد رشد داشته است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: آثار این امر هم در بخش ساختمان دیده می‌شود. این بخش نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه 7 درصد رشد داشته است. اینها پیام‌های امیدبخشی بود که چون در سنوات گذشته در هر سرشماری با وجود اینکه رشد اقتصادی وجود داشت اما هم رشد بخش ساختمان و هم رشد سرمایه‌گذاری‌ها منفی بود. اینها نشان می‌دهد با استفاده از بخش خصوصی و با مساعدت تسهیلات بانکی و همچنین پرداخت اعتبارات طرح‌های عمرانی به طرح‌های دولتی به دستاوردهایی برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد: همه این اقدامات رشد اقتصادی 7 درصد را در فصل گذشته رقم زد. تلاش ما این است که به همین ترتیب اقدام کنیم. یکی از استان‌هایی که در کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی موفق بود، همین خراسان رضوی بوده است. امروز گزارش امیدبخشی از این استان دریافت کردیم.

وی با اشاره به اقداماتی که قرار است برای این استان صورت گیرد و مساعدت‌هایی شود، گفت: خوشبختانه منابع برقی کردن قطار تهران مشهد تامین شده و پیش پرداخت 15 درصدی دولت نیز انجام شده است و ما تا پایان آذر ماه امسال با طرف خارجی به صورت قطعی کار قرارداد فاینانس این امر انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید