دولت ترامپ سرانجام با پیشبرد قانون تحریم‌های روسیه موافقت کرد

    کد خبر :131692

وزارت خارجه آمریکا سرانجام پس از 25 روز تأخیر، دستورالعمل راهنمای مربوط به قانون تحریم‌های این کشور علیه روسیه را صادر کرد تا این مصوبه یک گام دیگر به اجرایی شدن نزدیک شود. این قانون، علاوه بر روسیه، ایران و کره شمالی را نیز هدف تحریم‌های جدید قرار می‌دهد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، وزارت خارجه آمریکا در این دستور العمل به ارائه راهنمایی‌های لازم درباره این پرداخته که کدام شرکت‌ها و افراد روس، به موجب مصوبه چند ماه قبل کنگره مشمول تحریم می‌شوند.

طبق قانون، دولت آمریکا می‌بایست این اطلاعیه که طرف‌های ذی‌نفع احتمالی از جمله شرکت‌های آمریکایی را در وضعیت آماده‌باش قرار می‌دهد را اول اکتبر منتشر می‌کرد، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه پنجشنبه (26 اکتبر) آن را برای کنگره ارسال کرد.

نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در هفته‌های گذشته وزارت خارجه کشورشان را به دلیل بی‌توجهی به ضرب‌الاجل تعیین‌شده در متن قانون و اهمال در تهیه این دستورالعمل آماج انتقادات تند قرار داده و به بی‌میلی برای اجرایی شدن تحریم‌ها علیه روسیه متهم کرده‌اند.

ترامپ در ماه آگوست طرح کنگره آمریکا موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی است را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. وی علی‌رغم این گفت که این قانون «به شدت معیوب» است.

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل آنکه قانون «کاتسا» اختیارات او برای کاستن از تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش می‌داد ابتدا تمایلی به امضای آن نداشت، اما حمایت قاطع نمایندگان هر دو حزب در کنگره باعث شد او عملاً گزینه‌ای جز موافقت با آن نداشته باشد.

وی به دلیل آنکه از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری چندین بار خواستار روابط بهتر با روسیه شد به تبانی با مسکو برای تغییر نتیجه این انتخابات به نفع خودش متهم شده است. ترامپ این اتهامات را رد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید