استارتاپ‌های ایران ۳۰۰۰ درصد رشد کردند

    کد خبر :131551

توسعه نهادهای پشتیبانی کسب‌وکارهای نوپا ظرف چند سال اخیر منجر به رشد پنج برابری تعداد شتابدهنده‌ها و ۳۲ برابری تعداد استارتاپ‌ها شد.

یکی از شاخصهای اصلی توسعه کسب‌وکارها که چند سالی است در دستور کار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته «بهبود فضای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپی» است و از این رو مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب‌وکارهای نوپای فاوا با هدف توانمندسازی متخصصان و فعالان کسب‌وکارهای نوپا در حوزه ICT تشکیل شد.

تلاش این مرکز ملی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران، تسهیل روند ایجاد و توسعه کسب‌وکارها همچنین زمینه‌سازی برای تعامل آسان و حرفه‌ای بازیگران کسب‌وکارهای نوپا است.

این مرکز با چشم‌انداز ایجاد یک مرجع مورد اعتماد برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپها)، سرمایه‌گذاری و رصد بازار در بستر فاوا شکل گرفته است و خدمات متنوعی مانند مشاوره‌های حقوقی، طراحی کسب‌وکار، خدمات و پرورش ایده، تجربه کاربری و برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد.

کارگاه‌های آموزشی با محوریت موضوعات مهم در راه‌اندازی و اجرای کسب‌وکار و همچنین آموزش مهارتهای فردی و سازمانی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این مرکز انجام می‌شود؛ از دیگر خدمات آن نیز می‌توان به چهار دوره آموزشی آنلاین در موضوعات مهارتهای فردی و بین فردی، طراحی استارتاپ، راه‌اندازی استارتاپ و هک رشد اشاره کرد.

پوشش اخبار حوزه زیست‌بوم استارتاپی ایران و جهان، مقاله‌های کاربردی، مصاحبه با استارتاپها، قوانین حقوقی، داستانهای موفقیت، دانش‌نامه تخصصی عبارتهای این حوزه و وبلاگ از دیگر خدمات این مرکز به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید : 8 نکته‌ای که قبل از راه‌اندازی استارتاپ باید دانست

توسعه نهادهای پشتیبانی کسب‌وکارهای نوپا در طی دولت یازدهم، براساس گزارش رسمی دولت موجب افزایش تعداد استارتاپها از 130 مورد تا پایان سال 92 به چهار هزار و 130 مورد تا پایان سال 95 شد؛ به گونه‌ای که رشد پنج برابری تعداد شتابدهنده‌ها (از پنج به 25 شتابدهنده تا پایان 95)، افزایش 60 درصدی تعداد سرمایه‌گذاران و پنج برابر شدن تعداد مراکز آپا، موجب افزایش تعداد استارتاپها به 4130 مورد تا پایان سال 95 شده است.

مراکز آپا نیز در طول فعالیت دولت یازدهم از شش به 30 مورد رسید که در این بخش هم شاهد رشد پنج برابری هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید